Hlavní navigace

Ira vystřídá sličnou Dawn. nVidia posunula animaci obličeje na další level

20. 3. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Pamatujete na vnadnou vílu Dawn? Na včerejším GTC 2013 ukázali borci ze Santa Clary nové demo, virtuálního chlápka jménem Ira. Není tak sexy, ale vypadá více jako člověk, přestože mu chybí tělo i vlasy. Animace vstupuje na novou úroveň.

Na návrhu Iry Nvidia spolupracovala s Paulem Debevecem z Institute for Creative Technology na Univerzitě Jižní Kalifornie (USC). Debevec se svým týmem vymyslel nový způsob motion capture. Nepotřebují k tomu speciální líčení ani referenční body, které snímá kamera. Místo toho vytvořili velkou kouli se 150 fotoaparáty a světly, která zachytí objekt ze všech úhlů, z čehož se nakonec vypočítá 3D model s přesností na desetiny milimetru.

Dawn Ira
Dawn aIra

Herce nechali ztvárnit 30 základních výrazů, se kterými pak mohou animátoři vykreslit cokoliv. Veškerá zachycená data však zaberou obrovských 32 GB a s tím se holt špatně počítá. Ke slovu se proto hlásí technologie FaceWorks, která dokáže informace zkomprimovat na 300–400 MB. Jen-Hsun Huang tvrdí, že animace v reálném čase spolkla asi 2 TFLOPS výkonu, což je necelá polovina GeForce GTX Titan.

Výsledek je hodně přesvědčivý. Kůže konečně vypadá výborně, veškeré póry a strniště Iry také. Na videu jsou vidět i stíny za různého osvětlení. Také kůže umí propustit světlo, což je vidět třeba na uších. Ani mrtvé oči, tradiční slabina CGI, nevypadají tak uměle. Nakonec Ira i promluvil. No dost řečí, to musíte vidět sami. Níže najdete kompletní video představující FaceWorks, v čase 8:35 se ukáže Ira.

" width="560" height="315" frameborder="0">

Zatím neznáme další detaily ani nevíme, kdy (a jestli) Nvidia demo zveřejní. Video slouží jen jako lákadlo pro představu, jak budou za pár let vypadat hry. Znovu se přiblíží CGI filmům, kde rendering probíhá na obrovských serverových farmách. Pokud pouze jedna hlava bez vlasů zaměstná polovinu nejvýkonnější grafiky světa, je jasné, že ani další verze herních enginů nedojdou tak daleko.

Mimochodem: Jen-Hsun Huang začal pěknou filmovou vsuvkou. Pokud se tvůrci nesnažili o věrné zobrazení postav, vypadaly filmy přirozeně, ať už to byl Sonny ve snímku Já, robot nebo postavy ze Spielbergova Tintina. Angelinu Jolie z animáku Beowulf ale označil jako divnou nebo strašidelnou („creepy“). Osobně si myslím, že i Ira je stále ještě creepy a na příštím demu bude ten rozdíl hodně vidět. I tak ale dobrá práce.

MMF24

 

Zdroj: Nvidia (1, 2)