V jakých oblastech a marketingových činnostech může pomáhat v podnikání e-mail? Marketingové techniky a nástroje málokdy fungují odděleně. Hlavní síla a přínos je v souhře činností a vzájemné provázanosti, kdy jedna činnost navazuje na druhou, podporuje ji a doplňuje. Stejně EM.
Kde slouží Email Marketing
Kde bude e-mailový marketing ve firmě nejlépe sloužit:
- V komunikaci, která buduje důvěru a vztah.
- V předprodejní, prodejní a poprodejní komunikaci.
- V doručování hodnotného a kvalitního obsahu.
- V připomínání, že pořád existujete.
- V doručení zprávy zákazníkovi rychle a levně.
Není to jen o posílání e-mailů, musíte je mít nejdříve komu posílat. EM vám pomůže:
- K budování databáze kontaktů získáváním kontaktů
- K získávání pozornosti na webových stránkách.
- K udržení pozornosti poté, co získáte kontakt.
A zavedením poctivého EM vás na konci čeká odměna:
- Zvýšení návštěvnosti vašich stránek.
- Ušetření času a manuální práce.
- Vyvolání akce a aktivity příjemce.
- Zefektivnění jiných online aktivit. PPC, SEO, SEM.
- Připravený zákazník, který vám věří a je ochoten koupit.
- Vyšší prodej.
Podívejte se prosím na seznam výše a odpovězte si, co z uvedeného používáte vy. Pokud je to jen jeden bod, ten poslední není to ta úplně pravá cesta. Ale o tom brzy více.
Proč dělat e-mailový marketing
Když se podíváme, co na Internetu v současné chvíli děláme, na prvním místě je pořád čtení e-mailů. A tak máme jeden cíl, vytvořit strategii, aby příjemce přečetl tu naši zprávu, aby mu přinesla užitek, pomohla mu, a aby na ni zareagoval.
Proč je e-mailový marketing v současné době tak atraktivní
Je měřitelný, jako většina věcí na internetu.
Je okamžitý, to znamená, když si řeknete, že pošlete nějakou informaci teď, bude doručena téměř okamžitě.
Je zábavný, hlavně když sledujete statistiky a sledujete, kdo kliká nebo nekliká na vaše emaily.
Je cílený. Pokud pracujete se segmenty a máte filtrovanou databázi, tak můžete velmi přesně posílat zprávy na konkrétní příjemce.
Je automatický, nastavíte věci jednou a pak už pro vás vše pracuje. Systém funguje klidně měsíce nebo i roky a doplňuje velmi dobře ostatní aktivity.
Je levný, pokud srovnáme s jinými marketingovými kanály a možnostmi propagace a komunikace s klienty.
Když web neplní funkci
Firmy utrácejí hodně peněz za to, aby měly pěkný web, aby dělaly dobře SEO, PPC a jiné online aktivity. Ale pak neudělají nic pro to, aby na stránkách návštěvníka zaujaly, nabídly mu něco zajímavého a řekly si o kontakt. Pokud to neděláte, váš web postrádá obchodní smysl a je jen elektronickým letákem.
Jak si žije e-mailový marketing
I v e-mailovém marketingu žijeme často v kruhu. Na té jedné straně je to získávání kontaktů, rozeslání kampaně, reakce na kampaň. Na té druhé straně je to odhlašování kontaktů.
Naším cílem je kolečko optimalizovat. To znamená, že připravíme kvalitní e-mail, správně ho doručíme, uděláme ho tak, aby ho co nejvíce lidí otevřelo. V ideálním případě si ho přečtou a prokliknou se, zareagují na akci, které ve zprávě bylo.
My vše na konci změříme, zjistíme, jak byl nebo nebyl e-mail úspěšný a snažíme ho upravit a změnit tak, aby bylo příště kolečko ještě o něco lepší.
Nelekejte se mnoha věcí v e-mailovém marketingu. Postupujte krok za krokem, jednoduchými věcmi a postupně přidávejte další.
Ale nečekejte dlouho, už teď je možná na vašich stránkách návštěvník, kterému byste mohli brzy poslat e-mail. A pak z něj udělat zákazníka.
V dalším díle se dozvíte, co e-mailem posílat a jak vytvořit hodnotný obsah.
David Kirš, www.davidkirs.cz
Podnikatel, investor a lektor, který založil úspěšnou firmu SmartEmailing s.r.o (www.smartemailing.cz). Za prvních 12 měsíců vydělal díky technikám, o kterých píše ve svým článcích 2,3 mil. Kč. Je autorem knížky o emailovém marketingu: Email marketing – Jak pečovat o klienty a prodávat emailem. Zabývá se hlavně vztahovým marketingem a tím, jak rozvíjet podnikání díky internetu. Píše na blog www.smartemailing.cz/blog.
Stáhněte si e-book zdarma: Nástroje pro podnikatele 21.století
www.smartemailing.cz/ebook