Loni v českých televizích a na billboardech odstartovala velká kampaň a Google je teď všude. Firma se pochlubila dvojnásobným nárůstem hledání v mobilním vyhledávači a na mapách a 80% nárůst inzerentů. V září Češi hledali dokonce o 43 % více než v lednu. Hlasové vyhledávání během roku vzrostlo o 120 %.
Z pokročilých vyhledávacích služeb Googlu uživatelé nejvíce používají vyhledávání přímo na Mapách Google (68 %), vyhledávání na YouTube (65 %) a Překlady webových stránek ve výsledcích vyhledávání (62 %).
YouTube roste každý rok o 100 %. Za měsíc zhlédneme 400 milionů stránek a největší videoportál sleduje 73 % internetové populace v Česku.
Myšleno na Čechy
Google si nás letos hodně opečovával a přinesl hned několik lokalizovaných služeb (k té další stovce).
- Hlasová navigace
- Goggles s českými památkami a značkami
- Konverzační mód v překladači
- Internetový obchod Chrome
- Google+
- Několik nových kulturních a historických památek ve Street View
- Digitalizace obrazů v Muzeu Kampa
- Digitalizace Národní knihovny České republiky (200 000 historických titulů)
- Český YouTube Fest 2011
- Show Jana Krause na YouTube
- Videogalerie ZOO Praha
Co ještě chybí
Stále ještě za západním Googlem v mnoha ohledech zaostáváme a česká pobočka sem ještě musí protlačit několik produktů:
- Možnost prodeje aplikací v Android Marketu
- Plnohodnotný Google Voice (nikoliv jen volání z Gmailu)
- Hlasové ovládání pro Android – Voice Actions
- Google Music
- Půjčovna videí na YouTube
- Lepší pokrytí Street View a funkce bird's eye
- Zlobící diakritika v novém Gmailu a Picase
- V lokalizaci méně známých stránek a nápověd má také rezervy
Fotogalerie
Aneb jak to vypadá na Smíchově
Fotky v plném rozlišení najdete na Picase.