Nedávný lokální průzkum Honoru (při příležitosti vydání náramku Band 6) ukazuje, co vlastně Češi a Slováci od náramku chtějí. Největší počet odpovědí se s velkým náskokem týkal výdrže baterie. Nutnost častého nabíjení tak zřejmě odrazuje nejvíce.
Honor zveřejnil tři nejčastější důvody, proč si Češi náramky kupují a co od něj očekávají. My jsme se pak doptali na zbytek. Kromě výdrže jsou podle výzkumu důležité funkce monitoringu zdraví (tedy zřejmě tep, ovšem měření stresu naopak lidé nevyžadují) a sportovní režimy. Z výsledků je trochu patrné, že lidé vlastně neví, co si pod monitoringem zdraví představit.
Sportovních režimů se týká i automatické rozpoznání aktivity, s čímž mají některé náramky problém (případně mají nastavené rozpoznání až po delší době aktivity). Vůbec nejméně pak lidé řeší hmotnost či vzhled.
výdrž baterie | 78,9 % |
monitoring zdraví | 57,9 % |
nabídka sportovních režimů / aut. rozpoznávání | 42,1 % |
okysličení krve SpO2 | 36,8 % |
sledování spánku a chytré buzení | 36,8 % |
cena | 36,8 % |
velikost displeje | 26,3 % |
monitoring stresu | 21,1 % |
vzhled | 21,1 % |
příjemný materiál a hmotnost | 10,5 % |
Průzkum by měl odpovídat průměrnému uživateli, který ale bude pravděpodobně úplně jiný, než čtenář technologického magazínu. Respondenti mohli vybrat tři možnosti, stejný počet tedy můžete zvolit i vy v naší anketě.
Co od chytrého náramku čekáte vy? (lze vybrat tři odpovědi)
Heureka pak jako důvody koupě uvádí hlavně kontrolu vlastní pohybové aktivity – od měření základních statistik jako je počet kroků nebo naběhaných kilometrů, přes zachycení trasy prostřednictvím GPS po hlídání tepové frekvence. Hodinky a náramky často disponují upozorněním, aby v případě delší pohybové nečinnosti člověk vstal a něco dělal.
Podle statistiky Heureky se v tuzemsku prodávají nejvíce hodinky Applu, následují značky Samsung, Garmin, Xiaomi a Huawei. V Maďarsku se do první pětice dostal i Honor.
zdroj: Heureka, Honor