Twitter vás nezapomene vyděsit tím, že si opravdu nemůžete zaplatit reklamu, protože ta je zatím dostupná jen pro Američany. Všechny analytické nástroje na webu totiž slouží k měření návštěvnosti a oblíbenosti právě proto, abyste co nejlépe poznali své čtenáře a mohli tak pro ně vybrat tu nejvhodnější reklamu nebo jim něco prodat. Nebo zkrátka zjistíte, co mají nejraději, v jako denní dobu, a pak podle toho píšete.
Analytický nástroj Twitteru je hodně jednoduchý a zřejmě bude plně funkční až po týdnu nebo měsíci, než bude mít dostatek dat. Pak by měl ukazovat graf s followery, jejich geografické umístění, pohlaví nebo zájmy. V tuto chvíli nováčkům ukazuje jen hlavní aktivitu, tedy které vaše příspěvky lidé označují hvězdičkou, retweetují nebo na které odpovídají.
Užitečné by mělo být i počítadlo kliků na vaše odkazy, ale zdá se, že nefunguje přesně. U některých příspěvků ukazuje nulu, u jiných zase podezřele malá čísla, přičemž dle jiných statistik u zkracovačů adres jako bit.ly nebo goo.gl by měla být mnohem vyšší.
Prozatím tak můžete dát šanci nástrojům třetích stran, které toho umí mnohem více. Například twittercounter.com nebo twitonomy.com. Google vám na dotaz „twitter analytics“ najde plný kýbl odpovědí.
via The Verge