Marketing umí dokonale, ale bez kvalitního produktu by nefungoval, alespoň ne v delším horizontu. Není právě úplně důležité, aby se jednalo o nejvýkonnější produkt na trhu, to je jen jedna věc, která může být součástí marketingu a potencionálního fenomenálního úspěchu, vtip je v tom, že jejich produkt je kvalitní a zajímavý ve více aspektech, zejména i v těch, které marketingově fungují, tedy těch "dělat něco jinak, mít něco jiného, něco co vypadá dobře, co funguje snadno, co je vždy stejné, co má kvalitní design a podobně", výkon osloví jen okrajovou skupinu uživatelů, např. telefon by měl být zajímavý i jinak. A pokud je produkt takto zajímavý po několik generací a let, tvoří se pak marketing a zájem snadno. Sám za sebe můžu říct, že se řadím spíš mezi geeky, kteří na marketing a trendy záležitosti neslyší, zajímají mne funkce, ale telefon od Apple a notebook mám z toho důvodu, že prostě nemají konkurenci v tom celkovém pohledu a celkové užitnosti produktu. Spojují nadstandardní kvalitu zpracování, výkon a estetiku a není důvod si kupovat konkurenční produkt, který je vždy lepší jen v jednom, dvou parametrech, ať je to výkon anebo nějakou specifickou vlastnost, a zároveň (a hlavně) mají celou řadu nedostatků, počínaje nekvalitním zpracováním, nehezkým designem, poruchovostí, neaktualizovaným a neergonomickým OS - prostě vždy se něco najde... stačí se podívat na výrobce Notebooků, tenký notebook bez kompromisů po léta nikdo neudělal, prostě ne, nejde to ze záhadného důvodu od Apple ani zkopírovat, byť tam dají lepší součástky, má to lepší displej, není to ono.