VRMark obsahuje dva testy, které
prověřují připravenost na vykreslování virtuální reality.
Výsledky jednak sdělují, zda grafická karta a systém
překročily pomyslnou laťku, v případě, že ne, pak také
říkají, kolik výkonu zhruba schází. Podmínkou je dosažení
požadované snímkové frekvence bez výpadků. Test také ukazuje
skóre, podle kterého se různé konfigurace dají porovnat. Placená
verze Advanced Edition také dává detailnější statistiky výkonu
a umožňuje měnit parametry (a tím zvýšit náročnost).
Základní verze dostupná zadarmo
obsahuje test „Orange Room“. Benchmark je deterministický, ale
v režimu „Experience“ je možné jednotlivé detaily volně
přiblížit a prohlédnout. Opět jako v Time Spy by mělo
jít o scény známé ze starších 3DMarků. Ačkoliv test
simuluje náročnost vykreslování na VR headset, běží i na
obyčejném monitoru (což je logické, má-li sloužit
i k vyzkoušení, zda má dané PC na brýle páru).
Podporovány jsou obě možnosti.
Druhý režim, „Blue Room“, je
dostupný jen v placené verzi Advanced. Princip je stejný, ale
jde o jinou scénu, která má náročnější efekty, rozlišení
5120 × 2880 bodů a podstatně vyšší požadavky na hardware,
než co platí pro Rift a Vive (a tedy Orange Room). Tento
test je vhodnější pro poměřování highendových GPU. Pokud jím
počítač projde, měl by být schopen hrát VR tituly na nejvyšší
nastavení, případně podporovat i budoucí generace headsetů
s větší náročností. Nicméně to asi není záruka
v striktním slova smyslu, jelikož budoucnost předvídat nelze
a laťka zde není opřená o konkrétní parametry jako
v případě současných brýlí.
Základní verze benchmarku s testem
Orange Room je k dispozici zdarma (stahovat se dá zde).
Za verzi Advanced, kterou potřebujete k vyzkoušení Blue Roomu,
chce firma 20 dolarů. Pokud jste si jistí, že byste ji chtěli,
pak se vyplatí pořídit ji teď hned, protože během prvního
týdne po vydání (do 10. listopadu) platí 25% sleva.
Zdroje: FutureMark (1,
2),
VideoCardz