Hlavní navigace

Jeden z nejstarších komunikátorů je v ohrožení. Skončí kariéra AIM?

15. 3. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Jeden z prvních chatovacích nástrojů má nejlepší léta za sebou a postupně se upadá do zapomnění. Ostatně, většina komunikačních služeb až na pár výjimek pociťuje odliv uživatelů. Všichni dnes chatují na Facebooku, dokonce zde mohou provozovat videohovory. Společnost America OnLine (AOL) nebyla první, v roce 1996 svět Internetu navždy změnilo ICQ. Produkt americké společnosti byl oficiálně vypuštěn až o rok později. Experimenty nicméně začaly už dříve. Ostré vydání AIM se možná nezdá tak vzdálené, jenže před patnácti roky vypadala celosvětová počítačová síť jinak. A služby jako AIM bylo nové a neokoukané.

AOL Instant Messenger se dokázal udržet do dnešních dnů, ve Spojených státech šlo o jeden z nejpoužívanějších komunikátorů. Nyní se objevují zprávy o tom, že byl tým vývojářů rozpuštěn. Firma AOL prochází změnami, které podle všeho postihly také komunikační službu. Minulý pátek mělo být propuštěno 40 zaměstnanců, přičemž během následujících týdnů se jich bez práce ocitne více než stovka. Podle všeho však nejde a nepůjde čistě o lidi pracující na AIM, ale obecně o ty, kdo pracovali na komunikačních službách. Spadá sem také freemail se značkou AOL Mail.

 

Jeden z bývalých pracovníků prozradil, že se v současnosti kanceláře oddělení AIM plní pouze lidmi z technické podpory a podpůrným personálem. Oficiální oznámení o ukončení vývoje AIM ještě neproběhlo, zdá se ale, že jej můžeme spolehlivě očekávat. Šéf oddělení produktů AIM, Jason Shellen, již z firmy také odešel. AOL chce jednoduše víc vydělávat. Provoz chatovací služby byl náročný, za rok na něj společnost vydala 25 milionů dolarů. Částku chce firma údajně skrouhnout na dva až tři miliony. Dohromady je v AIM utopeno 50 milionů ročně. Ze strategie AOL vyplývá, že se Američané chtějí zaměřit více na média a méně na své původní portfolio služeb, k nimž AIM patří.

WT100

AIM sice v České republice nepatří k nejoblíbenějším, popravdě ho tu skoro nikdo nezdá, ale o nahnutém stavu z historického hlediska důležitého produktu jsme si prostě povědět museli. Konec tak známého kecálka jistě za zmínku stojí.

Zdroj: The Verge | AllThingsD