tohle musi bejt cilenej marketing, jakoze preslapy, zlevnovani a jeste dodatecna uprava hw k "lepsimu", proste ukrutne moc veci na "posledni chvili" :)) bud jsou v Microsoftu tak strasne blbi, nebo si myslim ze jsou neskutecne chytry a tohle bylo planovany hodne dlouho dopredu jako cilovka marketingu, a vubec bych se nedivil kdyby jeste nejaky zmeny mediama projeli :)
i coby zvesti jim to marketingove hodne pomuze
Mě pořád fascinuje to, že OS na XBOX One má zabírat až 3GB. Co to je probůh za systém? To vypadá jak kdyby tam prostě nacpali klasické Win8 a na ně jenom naplácali nějakou XBOX aplikaci. V tomhle bude mít podle mě Sony výhodu v použití přímo na míru nakompilovaném FreeBSD, které si MS nemůže dovolit, protože by si zase udělaly ostudu.
Debug kod z principu obsahuje vice informaci pro ladeni, nez finalni verze a navic vyvojari potrebuji behem prace i ruzne pomocne nastroje, knihovny, textury a modely nebo vypnute streamovani apod., aby hru mohli vubec udelat. Je tedy nezbytne mit vic pameti v kitu nez ve finalnim modelu. Vyjimkou byl kit pro XBOX360, kde se MS rozhodl na posledni chvili, ze zvedne pamet finalni konzole z 256MB na 512MB RAM a tak mel kit pameti stejne. Po nejake dobe se ale objevily kity s 1GB ram i pro XBOX360, stejne, jak to od zacatku mela PS3. Protoze to ale neni levna zalezitost, Mafie2 se delala na starsi verzi s 512MB. Kdyz sem pracoval na Forza: Horizon pod patronatem MS, mel uz kazdy 1GB a dalo se to v pripade potreby prepnout na 512, pro nasimulovani finalni konzole.
Tak počítá se s hodně dlouhou životností, takže se snaží na poslední chvíli co nejvíce vše přispůsobit, aby hned zkraje nezaostávali. V každém případě vzhledem k tomu, že jde vlastně o x86 tak bych i věřil, že během životnosti konzolí se budou postupně upgradovat - lepší APU čip, více paměti apod. A potom ti co si konzoli koupí teď dost možná budou mít problémy se spuštěním nejnovějších her, které budou uspůsobené na novější verzi konzole.