Softwarové aktualizace pomáhají prodloužit životnost. Dokonce 14 % amerických uživatelů stále používá první iPad, druhou generaci 32 % a třetí pak 16 % lidí. Operátorům, obchodníkům a výrobcům se nedaří produkovat takové nové modely, které by donutily uživatele upgradovat každé dva roky, což přitom dlouhodobě funguje u smartphonů.
Dále 20 % uživatelů sdílí svůj tablet s dalšími členy domácnosti. Ani to není tak překvapivé, smartphony jsou osobnější, neboť v nich máme SIM a přijímáme hovory. Tablety slouží spíše na čtení, hry nebo brouzdání po webu. Nicméně Kantar Worldpanel považuje tablety za osobnější zařízení než klasické počítače.
I když si lidé koupí nový tablet, tak ve 36 % neplánují vyhodit starý. Nechají si ho doma jako sekundární zařízení. Jak to bývá, někdy starší tablet skončí jako dárek pro příbuzného či kamaráda. Tak se svým miláčkem plánuje naložit 18 % dotázaných. Zvyšuje se tím penetrace, neboť se dotykový počítač dostane do rukou lidí, kteří by jej do té doby sami nekoupili.
Výrobci z toho ovšem nic nemají, snad jedině potenciál do budoucna. Pouze 3 % lidí, kteří tablet nemají, si ho plánují do roka koupit, 10 % možná a 54 % na nákup určitě nezajde. Z těch, co odmítli 72 %, říká, že jim stačí stávající laptop. Tablet proto nepotřebují. To by mohlo být důležité zjištění.
Zdroj: Kantar Worldpanel