Přes 26 % všech stránek patřilo komerčním subjektům, o něco méně obsahovaly chyby (špatná konfigurace, nefunkční verze bez www apod.) a okolo 20 % byly tzv. holding page (Zakoupená doména, ale na webu jen upozornění, že se na stránkách pracuje.) To znamená, že téměř polovina domén neměla buď žádný, nebo alespoň smysluplný obsah.
Asi 17 % webů obsahovaly pouze reklamu. Přibližně každý 10. je osobní nebo komunitní bez komerčního účelu. Zlomky domén patří institucím, jsou dostupné jen pod heslem a úplně nejméně (0,4 %) obsahují pornografii. Čekali jste více?
Pokud se vynechají regionální domény (ccTLD, třeba .cz), porno tvoří 0,5 % stránek, přitom loni to bylo 1 %. Buď tedy lechtivé stránky nerostou tolik jako jiné, nebo byl měřen hodně odlišný vzorek než minulý rok.
Samotné doméně .eu vévodí komerční stránky (31,4 %, tedy více než průměr), čtvrtina domén má jen holding page. Překvapivě málo se .eu používá k osobním účelům (5,7 %). A tři čtvrtiny českých stránek .eu jsou automaticky přesměrovány na adresu .cz.
Kompletní studii naleznete ke stažení zde.
Zdroj: DomainPulse