Potenciální kupec by prý zaplatil mezi 8 až 10 miliardami amerických dolarů. To je na jednu stranu dost přestřelený odhad, když Twitter loni vydělal pouze 45 milionů a skončil v mínusu (provoz, nový tým a nová datacentra stály více). Pro tento rok se odhadují příjmy okolo 100 milionů, protože reklamní systém Twitteru se loni teprve rozkoukával.
Jenže pouze tím se trh neřídí. Twitter slibuje možnosti a vliv. A hlavně, přestřelené ceny akvizicí jsou na denním pořádku. Jak uvádí deník, AOL taky nedávno koupil za 315 milionů Huffington Post, jehož roční obrat je pouze desetinový.
Twitter v číslech, zdroj: WSJ
Twitter by letos mohl dostáhnout 200 milionů uživatelů. V prosinci dostal 200milionovou finanční injekci a skutečná hodnota je podle investorů okolo 3,7 miliardy USD. Podle Alexy je 11 nejnavštěvovanějším webem světa.
Komu by se takový balík hodil? Vůbec si nedovedu představit, co by s Twitterem udělal Facebook. Naproti tomu Google v oblasti sociálních sítí dělá jeden chybný krok za druhým. A co takový Microsoft, jehož online divize ztrácí stále více? A nebude chtít do internetového provozu promluvit také Apple?
To je spousta otázek, na které nelze odpovědět. K akvizici také nemusí vůbec dojít. Dobrým příkladem je Facebook, který média už dávno přiřadila právě k Microsoftu nebo Googlu, ale Zuckerbergova síť roste vesele dál a láká nové investory.
Zdroj: Wall Street Journal