Loňská jednička Samsung letos dodala sotva polovinu. S 9,6 milionu smartphonů se korejská firma zařadila až na čtvrtou příčku. Za ní je pak Lenovo, které dodalo o více než pětinu telefonů méně než loni. Lenovu nepomohla ani akvizice Motoroly.
Na první místo se vyškrábal loni čtvrtý Apple. Růst o více než 60 %, v obchodech 14,5 milionu smartphonů, tomu může konkurovat jen Xiaomi a Huawei. Obě místní firmy navýšily dodávky o zhruba 40 % a v absolutních číslech na iPhone příliš neztrácejí. Pokud si však Apple udrží tempo, nůžky se více rozevřou.
Agentura IDC si všimla ještě několika trendů. Čínské firmy se teď více soustřeďují i na okolní země z jihovýchodní Asie, především pak na Indii. Tam se jim daří především s telefony za 150 dolarů a méně. Firmy jako Huawei, Lenovo nebo Xiaomi ale bojují i v high-endu. Zvláštností čínských výrobců je podpora alternativních prodejů (mimo operátory) a také členění na více značek. Huawei kupříkladu prodává i telefony pod značkou Honor a ZTE totéž činí s brandem Nubia.
Výrobce | Dodávky Q1 15 | Podíl Q1 15 | Dodávky Q1 14 | Podíl Q1 14 | Meziroční změna |
Apple | 14 500 000 | 14,7 % | 8 900 000 | 8,7 % | +62,1 % |
Xiaomi | 13 500 000 | 13,7 % | 9 500 000 | 9,2 % | +42,3 % |
Huawei | 11 200 000 | 11,4 % | 8 000 000 | 7,8 % | +39,7 % |
Samsung | 9 600 000 | 9,7 % | 20 500 000 | 19,9 % | −53,0 % |
Lenovo | 8 200 000 | 8,3 % | 10 500 000 | 10,2 % | −22,1 % |
Ostatní | 41 700 000 | 42,2 % | 45 700 000 | 44,3 % | −8,8 % |
Celkem | 98 800 000 | 100 % | 103 200 000 | 100 % | −4,3 % |
Zdroj: IDC