České středověké RPG v otevřeném světě je hit. Dan Vávra, hlavní designér hry a kreativní ředitel Warhorse Studios, se dnes na Twitteru pochlubil, že během prvního týdne prodali již milion kopií Kingdom Come: Deliverance.
Většina hráčů upřednostnila verzi pro PC. Podle odhadů SteamSpy.com se jen na Steamu prodalo přes 470 000 kopií. Poměr u konzolí PS4 a Xbox One neznáme. Úplně přesně je momentálně neví ani samo studio, neboť zatímco ze Steamu má statistiky okamžitě, Sony a Microsoft výsledky reportují se zpožděním.
TIP: Dan Vávra řekl, proč v Kingdom Come: Deliverance není český dabing
Milion prodaných kusů už Warhorse nejspíš posunulo do plusu a hra na sebe začne vydělávat (resp. vydělá na příští hru). Na Steamu stojí 50 eur, na konzolích 60 eur. Tržby tak teoreticky mohly pokořit hranici 50 milionů eur, což je necelých skoro 1,3 miliardy korun. Na druhou stranu ale 35 000 backerů na Kickstarteru získalo hru levněji. Mimo EU a Severní Ameriku je hra také levnější. Minimálně o 30 % se tvůrci musí podělit s vydavatelem Deep Silver, kamennými nebo digitálními obchody.
https://twitter.com/DanielVavra/status/966577389231894530
I po odečtení veškerých marží a slev mohlo Warhorse Studios utržit přes půl miliardy korun. Podle ČTK stál vývoj hry stovky milionů korun. Dan Vávra pro Českou televizi řekl, že aby KCD skončilo v plusu, musí se prodat alespoň půl milionu kopií. Vývoj nicméně stále pokračuje. Tvůrci budou hru nadále opravovat, doplňovat o nové funkce i obsah. Přislíbeny jsou mise za ženskou postavu. V kampani studio mluvilo i o turnajovém soubojovém režimu a psím parťákovi ve hře.
Vysoké prodeje jsou pro Vávru a spol. zadostiučiněním. Když před lety obcházeli zahraniční herní společnosti, nesetkali se s pochopením. Takovou hru by prý lidí hrát nechtěli. Tvůrci se proto nejdříve obrátili nafanoušky. Na Kickstarteru díky nim před čtyřmi lety vybrali přes 36 milionů korun. Většinu hry ale nakonec zaplatil Zdeněk Bakala, který mj. vlastní 70% podíl ve Warhorse.
A s jakou odezvou se hra setkala? Běžní hráči jsou zatím spokojenější než profesionální kritici. A verze pro PC má lepší známky než pro konzole. Hra totiž po vydání trpěla (a stále trpí) na hodně technických problémů a pro PC je jednodušší a rychlejší vydávat záplaty.
Dle Metacritics má PC verze od kritiků průměrnou známku 75 %, od hráčů 81 %. Na PS4 je to 68 % vs. 73 % a na Xboxu One pak 67 % vs 78 %. Třetí Zaklínač, který je hře nejpodobnější, sbírali devadesátková hodnocení od kritiků i hráčů, a to na všech platformách.
Brzy by mimochodem měl vyjít nový patch, který opravuje hromadu chyb, zlepšuje minihry (odemykání zámků paklíčem a kapsářství) a hlavně přidává možnost uložit postup hrou při vypnutí.