Jádrem celé technologie je internet; jednoduše si bez internetu nezahrajete, a to vůbec. Herní titul bude během vašeho hraní kontrolovat připojení k serverům Ubisoftu a dojde-li např. k výpadku internetu ve vaší oblasti či selhání serverů na straně výrobce, hra se pozastaví a vy budete muset počkat na vyřešení situace (což v každém případě znamená nemožnost používat to, co jste si legálně zakoupili).
Herní komunita se právem bouří, zmíněné protipirátské opatření totiž znemožňuje hraní na cestách (nemáte-li notebook s permanentním mobilním připojením), prodej her po jejich dohrání v bazarech (jsou svázané s vaším účtem na Ubisoft.com) či pouhé půjčení kamarádovi na otestování (ne ke všem hrám jsou demoverze a demo navíc často obsahuje tu nejlákavější část hry).
Je otázkou, zda-li se tato nastíněná metoda v praxi osvědčí a hry opravdu nepůjdou takříkajíc „cracknout“. Ubisoft zde sehrává veliký vabank: pokud se povede tuto ochranu prolomit, budou mít piráti neporovnatelně lepší herní zážitek, než poctivě platící zákazníci. Budou poté poctivci stále poctiví, nebo se šikaně nepodvolí a projednou si zapirátí?
Zdroj: gHacks.net