Francouzská společnost Stardust zveřejnila infografiku, která srovnává aplikace v obchodech na Androidu, iOS a Windows Phone. Autoři se zabývali například tím, kolik aplikací je placených, jak poctivě je uživatelé hodnotí a komentují, nebo kolik aplikací jsou „zombie“ – tak Stardust označuje aplikace, které mají méně než deset hodnocení a od svého zveřejnění nikdy nebyly aktualizovány. Některé statistiky vás jistě překvapí. (Několik nepřeložených francouzských slov a neanglický slovosled je pozůstatek překladu z francouzského originálu. Anglickou verzi v plné velikosti naleznete zde.)
Nabídka aplikací pro Android čítá přes 850 000 aplikací, Francouzi ale nějakým postupem vyhodnotili, že dostupných je jich jen něco přes polovinu tohoto počtu. Podle počtu recenzí (komentářů) a hodnocení (v infografice jako „notes“) to nejvíce žije na App Store, recenze však rychleji přibývají v obchodě Google Play. Windows Store je pochopitelně nejchudší, drtivá většina aplikací je ale zadarmo. To uživatelé iOS mají placených aplikací rovnou polovinu a platí za ně v průměru nejvíce.
Mrtvých (ve francouzském originále je použit pojem zombie) aplikací je podle autorů více než 700 tisíc, v absolutních číslech jich je nejvíce v App Store a v relativních ve Windows Store. Tam jsou možná aplikace živé, jen jich ještě deset lidí nestačilo ohodnotit – každopádně je to taková trochu arbitrární statistika.
Zajímavější jsou data uprostřed této části. Ačkoliv placených aplikací ve Windows Store je velmi málo, hodnocení a recenzí mají více než ty, které jsou zdarma. To je dobrá zpráva pro vývojáře – uživatelé Windows Phone se nakupování aplikací nebojí (zatímco androidisté o cokoliv placeného nezavadí ani klackem). V hodnocení jsou ale nejvíce přísní, nebo nejméně spokojení. Možná proto, že aplikace průměrně nejsou moc často aktualizovány.
Na spokojenosti uživatelů s aplikacemi má vliv i přístroj, který používají. Pět hvězd nejčastěji dávají majitelé Samsungu Galaxy S III, nejvíce špatných hodnocení naopak udělují majitelé telefonů od Motoroly a HTC. Pouze tři aplikace v Google Play zaznamenaly více než půl miliardy stažení (což odpovídá polovině celkového počtu doposud aktivovaných přístrojů s Androidem), 68 % aplikací naopak nedosáhlo ani pěti tisíc stažení.
Zdroj: Stardust