Tak AMD se tento cip velmi povedl tj zisky by byly logickym dusledkem. Ja jim to preju, jedna z mala firem ktera se na HW trhu snazi stale inovovat a davat na trh nove produkty. INTEL jaksi usnul na vavrinech tam se to skoro nikam za posledni 2 roky nehlo a nvidia jenom prejmenovava svoje stary produkty..
Mnohem zajímavější než samotný fakt, že AMD dělá APU pro konzole je spíše onen přesah do herního průmyslu a výhody z toho vyplývající. Pokud se primárně bude optimalizovat na GCN, tak jak asi bude ovlivněn výkon v desktopu? To samé u CPU -> u her podpora více vláken, lepší rozložení procesů. Čistě spekulativně to klidně mohou dělat ve ztrátě (to si ovšem nikdo z nás nemyslí), ale díky výhodám z optimalizací to prostě na AMD poběží lépe (konkurenční výhoda) -> zvýší se jim marže a nakonec královsky vydělají... A nebo taky ne :)
Ovšem to ukáže až příští generace her.
Trosku zavadzajuca informacia. Sice je rec o 3 mld. USD, ale nie cisteho zisku pre AMD, ale predpokladanych nakladoch vratane vyvoja na cely zivotny cyklus. Teda na tie 3 mld. je oceneny samotny projekt a vobec nic nehovori o trzbach a ziskoch, tie budu zavisiet od objemov predaja a marze pre AMD.
Když vydala nVidia prohlášení, že do zakázky na chipy pro konzole nešla mimo jiné kvůli tomu, že by jí to vázalo moc lidí na tomto projektu. Od několika diskutérů bylo slyšet, že je to nesmyls, že vývoj by nebyl složitý a je to jen "skládání hotových bloků dohromady".
Nyní se ale ukazuje, že vývoj asi nebyl tak jednoduchý, jak si mnozí představovali. nVidia asi v tomhle nekecala, źe by to vázalo její vývojové kapacity, které by se mohly věnovat něčemu jinému.
Myslím, že čipy od AMD jsou pro konzoli ideální. Kdo jiný by dodat kompletní řešení CPU + GPU? Spolupráci Intelu a nVidie na nějakém vlastním APU si nedokážu dost dobře představit.
Aha, tak X-bit labs jsou za tím. Ten text na LinkedIn podle mě rozhodně o "nákladech na vývoj [u AMD]" nemluví. Stojím si za tím, že se tam mluví o tom, jakou má pro AMD ta smlouva hodnotu, což znamená: kolik to do firmy přinese peněz. Takže v podstatě čekají, že z toho budou tři miliardy tržeb (a možná do toho započítávají nějaké sekundární nefinanční výhody, jako že možná prodají víc grafik díky publicitě/optimalizaci her pro architekturu AMD).
Budoucnost nVidia Shield vidím jen v konceptu cloud/stream hraní - prostě nová generace digitální distribuce (GRID abych byl přesný - konečně trumfnout Steam).
Zase, spousta lidí bude namítat, že to není možné (není výkon/připojení a kdesi cosi), ale vzpomeňte na začátky Steamu - bylo to totéž a dnes už nikdo ani nemrkne okem...