Konec průtahů. MPO chce zkrátit přenos čísel mezi operátory na maximálně 10 dní

Sdílet

 Autor: loga: O2 / T-Mobile / Vodafone / koláž: Cnews

Přenést si číslo pevné linky od jednoho operátora ke druhému je v Česku možné od 1. ledna 2003. Od 15. ledna 2006 lze přenášet také mobilní čísla. V září 2013 se proces urychlil, přenos měl trvat nanejvýš 4 dny. V praxi ale někteří operátoři proces zdržovali až na více než 40 dní.

Známý je především příklad Vodafonu, který i u paušálních tarifů sjednaných na dobu neurčitou ukončil smlouvu až nejpozději poslední den následujícího měsíce. Pokud byste o přenos čísla požádali začátkem února, k přenosu by za nejhorších možných podmínek mohlo dojít až koncem března.

bitcoin_skoleni

Tomu má zabránit novela Zákona o elektronických komunikacích, kterou právě připravuje ministerstvo průmyslu a obchodu a kterou by mělo předložit vládě k projednání do příštího týdne. MPO chce celý proces zkrátit na maximálně 10 dní. Více najdete v článku na Finance.cz.

Přenosy mobilních telefonních čísel od roku 2010 do 2015 Přenosy mobilních telefonních čísel od roku 2010 do 2015

Podle výroční zprávy ČTÚ za rok 2015 je v Česku 14 milionů aktivních SIM karet. Od roku 2006 bylo přeneseno 3 443 816 mobilních čísel (statistiky za rok 2016 ještě nejsou zpracované). Hlavní boom v přenosech byl v roce 2014 díky nástupu virtuálních operátorů.

Jak probíhá proces přenosu?

  1. Účastník (klient) dává výpověď u opouštěného poskytovatele služeb.
  2. Účastník dostává u opouštěného poskytovatele služeb, po potvrzení podání platné výpovědi služeb na přenášeném čísle, ČVOP-číslo jednací výpovědi.
  3. Účastník podává žádost o přenesení čísla u přejímajícího poskytovatele služeb a předává mu ČVOP-číslo jednací výpovědi. (DEN 0)
  4. Přejímající poskytovatel služeb posílá objednávku na přenos čísla opouštěnému poskytovateli služeb. (DEN 1)
  5. Opouštěný poskytovatel služeb provádí autorizaci požadavku s využitím ČVOP. (DEN 2)
  6. Číslo se zapisuje do Centrální databáze přenesených čísel opouštěným i přejímajícím síťovým operátorem. (DEN 3)
  7. Číslo je aktivní u nového poskytovatele služeb. (DEN 4)