Konkurence Facebooku neuspěla, ani když lidem za příspěvky platila. Tsu s ostudou končí

19. 8. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Je to rok a půl, co byla spuštěna nová sociální síť Tsu. Proti Facebooku a spol. vyrazila s netradiční funkcí – možností přivýdělku. Firma se o příjmy z reklamy dělila se svými uživateli. Sama si nechala 10% provizi, zbytek rozdělila mezi autory úspěšných příspěvků a ty, kteří je opětovně sdíleli.

Domovská stránka se streamem

Jenže ani možnost vydělat nezaujala uživatele natolik, aby na Tsu hromadně přecházeli. Síť končí, ohlásil její šéf a zakladatel Sebastian Sobczak. Oficiálním důvodem je, že Tsu přišlo o finanční podporu investorů. Nejschůdnější řešením proto bylo zavřít krám. Sobczak slibuje, že zkusí vytvořit jiné aplikace, které by zaujaly různé komunity.

 

Neoficiálním důvodem je, že se Tsu zevnitř rozpadalo. Sobczak tvrdí, že nasbírali 5,2 milionu uživatelů, ale kolik jich bylo skutečně aktivních a kolik jich produkovala zajímavé příspěvky, to už neprozradil. Výdělky celou síť zničily. Jak píše TechCrunch, na Tsu se kvůli nim vyskytovali primárně marketéři a SEO/SEM odborníci, kteří se snažili akorát vyždímat peníze. Od loňského podzimu navíc Facebook blokoval odkazy vedoucí na Tsu, protože lidé hromadně spamovali uživatele, aby přešli na konkurenční síť.

ICTS24

Uživatelé si mohou exportovat data, ve vygenerovaném souboru CSV je ale pouze seznam followerů, nikoliv znění příspěvků nebo publikované fotografie. A co bude s vyplácením výdělků? Kdo měl na účtu více než 100 dolarů, má se provozovatelům ozvat e-mailem. Kdo méně, má smůlu.

Zdroj: Tsu via TechCrunch