Sony je v soucasne dobe v nejhorsi mozne situaci, s upgrade musi spolehat jen na AMD a navic je jeden dodavatal pro obe konkurencni konzole, vpodstate HW je temer to same v obou dvou, a ted jde o to s kym ma AMD "uzsi" dohodu, tesly se Sony nebo s Microsoftem, rekl bych ze spise s Microsoftem.
Sony ma i vlastni divizi na upravu ARM, lidi maj a je jen otazkou zda ty lidi umej vyprodukovat i ARM daneho vykonu ktery potrebuji, a ze procesoroveho vykonu u konzoli as tak potreba neni, to co je dnes hodne pozadu je prave GPU cast. Samostatnou GPU casti by si tedy zajistili mpoznost mnohem snazsiho upgradu v budoucnu, nehlede na fakt ze do maximalni spotreby Playstationu 4 Pro ktera cini cca 300W, tretinu konzole vpodstate tvori zdroj, pri nejnarocnejsich hrach si bere okolo 150W. a do techto hodnot se dnes vpohode vlezou i ty nejvykonnejsi MXM grafiky, a i nejake se spotrebou okolo 80-100W jsou dnes nekolikrat vykonnejsi nez to co je v APU konzoli dnes.
Staci si pripomenout ze Sony ma dnes moznost si nejen GPU poridit primo od nejktere z firem ktere by pripadali do uvahy, ale take si dnes muze i GPU vyvynout samo a nejakou archytekturu si licencovat, ostatne nabizi to jak Nvidia tak AMD.
Osobne si teda myslim ze pristi Playstation bude mit inhouse ARM (FreeBSD nema problem se zadnym procesorem vetsich a znamejsich platforem, proste si napisou instrukce primo pro jejich potreby, takze cokoli od x86-64 prez ARM az treba po MIPS) a k tomu proste GPU na urovni meinstreamu v dobe vydani konzole. I s ARM se spotrebou treba 20-25W, grafikou okolo 100W a zbytkem systemu na urovni treba 30-40W by soucasnoy variantu 4Pro predstihli vykonove nekolikanasobne., mimochodem i poskladat takove PC maloobchodne dnes neprijde draz nez na 12-13 tisic (s X86-64 procikem samozrejme) , velkoobchodne se bavime o cene asi 6-7 tisic, v pripade konzole kde si to poskladaj v tovarne masove v milionovych seriich rocne pak o cene pod 4 tisice. A jen pripomenu ze cena dnesnicho PS4 Pro je cca 10 tisic maloobchodne.