Začnu od konce: pokusy o modulární řešení tu už několikrát byly (zejména Sega Megadrive, ale třeba i Commodore CD32) nikdy k úspěchu nevedly, jdou totiž vysloveně proti konceptu kobzole (setup-n-forget).
Další problém u ne-APU řešení je větší náročnost na chlazení (víc mědi a víc hluku) a větší nároky na prostor.
Z mého pohledu to moc smysl nedává, Sony může jít k Intelu a nvidii, ale neušetří, nebo k ARM, ale tam zase nezíská na výkonu. Naopak moderní APU s HBM a Ryzen cores by mohlo zvrátit veškerá paradigmata týkajících se dnešních APU.
Nicméně pravidlem u těchto korporací bývá střídání dodavatelů aby bylo možné "vyladit slevy" - technické řešení je pak až na druhé koleji. Tudíž možné je vše a nic bych jako "nemožné" neoznačil, viz průserový HW ze smeťáku od Nintenda.