Dnes je nejoblibenejsi herni vyvojarska platforma NVIDIA, protoze ma nejlepsi nastroje (NVIDIA nSight, FX composer, CUDA, Open Automate, PhysX apod.) Vetsinu integrovanou s Visual Studiem, ktere prakticky kazdy pro vyvoj her pouziva. AMD potrebuje, aby vyvojari psali kod pro jejich GPU a primarne ladili efekty a render na jejich nastrojich. S pomoci penez a know-how MS a Sony vlastne vyvinou vse potrebne a diky pritomnosti na vsech konzolich prirozene prinuti vyvojare, aby je brali vazne. Lze se na to podivat tak, ze ne ze na tom dost nevydelaji, ale spis pozornost a prizen vyvojaru je nebude stat tolik, jako kdyby na to cele byli sami a nikdo by pritom nemel potrebu to vsechno pouzivat. Bude to vyhoda i pro jejich CPU divizi, protoze i ta je ted na konzolich a co je tam proste jede. Ze stejneho duvodu bude PhysX na konzolich, byt na AMD GPU/CPU. Bez toho by ho do hry nikdo nedal. Reseni pro fyziku si kazdy implementuje do enginu jen jednou a tim spolecne pro vsech platformy. Navic PC bude jako vzdy mene vydelecne a tim nejmene zajimave pro developery.
pokud to neni cele jen marketing, tak proc ne ze? namluvy spolu s Intelem loni u Sony probehli, tedy neco malo pravdy natom bude
ale tak pokud veri mobilni sfere natolik ze to odmitli, par vyvojaru preci jen znam a spousta z nich v mobilni sferu take veri vice nez v nove konzole a PC trh, nehlede na fakt ze do par let se tyto trhy prolnou v dalsi multiplatformu
PS: a zajimava vsuvka, delam na nekolika projektech, a docela zajimave je, ze ac rozpocet temer stejny, u PC/konzolove platformy se investori neobtezuji temer ani odpovidat, kdesto pokud se zmini android/ios/linux, tak jiz komunikuji :)
nabrani lidi na novej cip je nesmysl, zaprve cip nevznikne za mesic, architektura se vyvyji i nekolik let, takze by stejne museli pouzit nejakou stavajici architekturu co maji jiz navrzenou, a na tu zas nema smysl nabirat nove lidi, protoze nez by se takovi lide zapracovali, tak by bylo davno po zakazce
takovahle zakazka neni zrejme ani tak o vytvoreni noveho cipu, jako spis o zapracovani stavajici architektury do nejakeho komplexniho systemu podle pozadavku zakaznika, a pravdepodobne na jeho SW rozhrani, nebo primo i s tvorbou toho rozhrani, tedy opet nesmysl nabirat na to nove lidi, protoze by bylo potreba lidi co dane architekture jiz rozumnej
no tak myslím že nám to takhle sdělovat nemuseli a navíc si to myslet nemůžou. Ono totiž po odkrytí specifikací nových konzoli je všem jasný že jsou mrtvé tak jak jsme je znali a Shield je orientován na konzolové hráče, takže koncept konzolí určitě podle nV mrtvý není
jednoduše od Intelu by to mělo nic moc GPU výkon, od nV by to muselo být na A15ctce a navíc jejich soc není kdovíjak technologicky vyspělý protože dodnes nemá ani unifikovanou architekturu GPU. Holt AMD nabídlo něco co splňovalo požadavky nejvíce, tyhle řeči kolem jsou jen marketing