Provozní ředitel EA Peter Moore novinářům řekl, že předváděné hry běží na development kitech (předprodukčních vzorcích konzole pro vývojáře), jejichž specifikace jsou „srovnatelné“ s parametry finálního výrobku. Asi nikoho nepřekvapí, že nedodělaná hra reportérovi Julianu Rignallovi spadla. Překvapení se ale dostavilo vzápětí:
I just played an Xbox One game using an Xbox One controller that crashed... to a Windows 7, Hewlet Packard-branded desktop. Magic!
— Julian Rignall (@JazRignall) June 13, 2013
Ukázalo se, že Xbox One je ve skutečnosti počítač od HP s operačním systémem Windows 7 (evidentně ani Microsoft nemá Windows 8 rád, že?). Konzole ale koneckonců bude používat procesor architektury x86 s grafickým jádrem od AMD. Čipy ještě nejsou hotové, proto ty „srovnatelné specifikace“. Čekali byste osmijádro AMD FX a Radeon architektury GCN? To byste se ale docela sekli.
Ve falešném Xboxu One je Intel + Nvidia
Nenechavci totiž otevřeli skříňku, ve které měl být onen development kit Xboxu One.
Uvnitř, jak už se dalo tušit, nestál žádný prototyp konzole, ale víceméně obyčejné PC. Na rozdíl od těch úplně obyčejných mělo ale tohle PC skříň s prosklenou bočnicí.
A tak se kolemjdoucím naskytl pohled na sestavu, které s největší pravděpodobností vévodí procesor Intel Core i7 řady Sandy Bridge-E v balení LGA 2011 (pozná se to podle háčku vedle patice, zvýrazněno je to zde). Sekunduje mu grafická karta, na níž je z boku zeleným písmem napsáno „GeForce GTX“, nejspíš se tedy jedná o GeForce GTX 770 nebo 780 v referenčním provedení. Nechceme AMD křivdit, ale že by toto byly srovnatelné specifikace? To sotva.
Závěrem je ale nutno dodat, že takováto klamstva nejsou ničím výjimečným a nemá smysl z nich vyrábět skandály. Podobně to Microsoft udělal v roce 2005, kdy dema Xboxu 360 na E3 běžely na počítačích Apple PowerMac G5, a o Nintendo Wii se šuškalo, že první dema také běžela na starší konzoli GameCube. Sony má ale letos náskok: jak tvrdí nezávislý vývojář Jonathan Blow, na E3 už bylo možné ukázat své hry na skutečných Playstationech 4.
We worked very hard to get our game running on the actual PS4 hardware and operating system in time for the show. As did many other devs.
— Jonathan Blow (@Jonathan_Blow) June 14, 2013
Důvod, proč je v předváděcích počítačích GeForce a ne Radeon, vysvětluje Michael Wilford, CEO Twisted Pixel Games. Prý to tak chtěli sami vývojáři, jsou totiž zvyklí vyvíjet na grafických kartách Nvidie a s pomocí jejích vývojářských nástrojů. V současné fázi vývoje her je tak GeForce jistější volbou než Radeon, na který hra ještě není optimalizovaná a důkladně otestovaná.
@Jonathan_Blow glad to hear its not you're intention to slam us, nothing but respect for you, but like I said, it was our decision not MS's
— Michael Wilford (@mrwilford) June 15, 2013
Pro ty z vás, kteří tápou, na co odkazuje nadpis této novinky, jedná se o parafrázi výroku ředitele Nvidie Jen-Hsuna Huanga z konference GTC 2009. Huang tam se slovy „Ladies and gentlemen, this puppy here is Fermi“ ukazoval zjevně nefunkční maketu ještě neexistující karty Tesla s čipem GF100. I poté, co fotografie obletěly svět, PR oddělení zatvrzele prohlašovalo, že ledabyle sešroubované karty s uřezaným PCB jsou skutečný produkt a že technologické demo, které Nvidia tehdy předváděla novinářům a akcionářům, běželo na čipech Fermi.
Doplněno: Uživatel s přezdívkou FordGTGuy na diskuzním fóru Forza Central si dal tu práci a sesbíral z Twitteru a článků v médiích další vyjádření od vývojářů. Již zmíněný Michael Wilford tvrdí, že hra Lococycle od jejich studia byla jednou z mála, která běžela na PC (protože ještě není portovaná na Xbox One). Řada dalších titulů od jiných studií byla ale předváděna na skutečných prototypech Xboxu One.
Zdroj: GamingBlend