Za celé dva týdny, kdy si registrovaní uživatelé sítě nový vzhled mohli vyzkoušet, fungovala speciální skupina, kde lidé mohli oficiálně posílat své návrhy a připomínky k novému vzhledu. I když uživatelé kritizovali, hodnotili a navrhovali změny, vypadá to, že Last.fm na připomínky lidí nedalo a nový design vypustilo i s kritizovanými věcmi. Snad se změn k lepšímu časem postupně dočkáme.
Uživatelské profily zůstaly stejné jako dřív, změnilo se pouze navigační menu, které se zleva přesunulo nahoru a skryly se (podle tvůrců sítě) méně používané prvky do rozbalovacího menu. S novým navigačním menu se setkáme i na stránkách interpretů, alb a písniček, které prošly nejvýraznějšími změnami.
Na stránkách interpretů na první pohled bije do očí zbytečně velký text a řádkování u top písniček. Menší by taky mohly být obrázky přebalů od nejposlouchanějších alb. Určitě ale potěší tabulka s podrobnějšími dlouhodobými trendy pod seznamem nejpopulárnějších alb. Kladně hodnotit ale nemůžu posunutí všech sociálních informací, na kterých síť stojí, někam úplně dolů. Na příkladu z obrázku Last.fm nahoře píše, že Nirvanu poslouchá 5 mých přátel. Uprostřed stránky v pravém sloupci jsou ale vypsáni pouze tři z nich. Stejně tak je seznam top posluchačů a skupin úplně dole vedle boxu s komentáři.
Stránky pro jednotlivá alba už vypadají trochu líp, pouze se nahoře v pravém sloupci ukazuje počet kolikrát jsem dané album poslouchal zbytečně dvakrát. Sociální informace, tedy seznam top posluchačů a právě poslouchajících by si na stránce opět zasloužil pozici výš, je zde obrovský nevyužitý pruh bílého místa. Last.fm bohužel stále neumí přebírat informace o albech od služeb typu Musicbrainz, spoléhá na informace vložené labely, takže je ve spoustě případů uvedeno místo originálního data vydání alba datum vydání reedice, taky jsou místy chybné tracklisty, někdy chybí úplně. Tady se bohužel nic nezměnilo.
Stránky jednotlivých písniček mají jako hlavní prvek vložené video z YouTube, přehrávání takového videa přímo ze stránek se nově automaticky scrobbluje. Za zmínku snad jen stojí opět obrovská bílá plocha v pravém horním sloupci, kde by seznam top posluchačů a právě poslouchajících uživatelů vypadal mnohem líp. Je škoda, že se sociální informace přesouvají na méně nápadná místa, jakoby hudební katalog Last.fm postupně přicházel o sociální charakter.
Last.fm se také chlubí, že nově jdou scrobblovat písničky z YouTube. Není to ale tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Odesílání informací o poslouchání funguje pouze na stránkách jednotlivých písniček přímo na Last.fm ve vloženém videu z YouTube. Přímo ze stránek YouTube ale scrobblovat písničky nejde. Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, o scrobblování nejen z YouTube, ale i třeba z Google Music a dalších služeb se skvěle stará neoficiální doplněk Last.fm Scrobbler.
Obrovská vlna kritiky Last.fm postihla už několikrát. Poprvé v roce 2008, kdy síť přišla s kompletním redesignem stránek, od té doby k žádným zásadním změnám ve vzhledu až doteď nedocházelo. Nemalé množství lidí tato britská hudební sociální síť naštvala, když zpoplatnila své internetové rádio pro všechny uživatele žijící mimo Spojené státy, Velkou Británii a Německo.
Zdroj: Last.fm