V růstovém tempu naopak nepolevuje Huawei. Za celý loňský rok tento čínský výrobce vyrostl o 44 %, ale během prvních tří měsíců roku 2016 dokonce o 58,6 %. Za Huawei se obvykle střídaly v pořadí Xiaomi a Lenovo, ještě letos je tomu jinak. Do první pětky poskočily menší čínské společnosti Oppo a Vivo, obě meziročně rostly v trojciferných hodnotách.
Pokud Oppo nepoleví, na konci roku by se mohlo stát druhým čínským výrobcem se 100milionovými dodávkami. Loni tuto laťku těsně přeskočil Huawei, který tehdy v prvním čtvrletí poslal do obchodů 17 milionů smartphonů. Oppo jich má již 18,5 milionu. Jde o zajímavého výrobce, který opatrně nakročil i do Evropy a USA, kde již provozuje vlastní e-shop. Hodně vsází na vlastní technologie. Letos ukázal nejrychlejší nabíjení nebo mechanicky stabilizovaný fotočip.
Vivo se zatím specializuje jen na asijský trh. Dělá levné stylovky s tenkými těly a špičkovým zvukem. Letos firma představila první telefon s 6 GB RAM, její Xplay5S má navíc zahnutý displej jako Galaxy S7 Edge.
Čína je aktuálně největším hybatelem trhu nejen, co se týče výroby, ale také prodeje. Kromě toho, že množství prodaných telefonů stále roste, zvyšuje se také cena přístrojů. Zatímco v roce 2013 se v Číně kupovaly telefony za 207 amerických dolarů, loni už byla průměrná cena 257 dolarů, tvrdí IDC.
Dodávky smartphonů v 1. čtvrtletí 2016
Výrobce | Dodávky Q1 2016 | Podíl Q1 2016 | Dodávky Q1 2015 | Podíl Q1 2015 | Změna dodávek |
Samsung | 81,9 mil. | 24,5 % | 82,4 mil. | 24,6 % | −0,6 % |
Apple | 51,2 mil. | 15,3 % | 61,2 mil. | 18,3 % | −16,3 % |
Huawei | 27,5 mil. | 8,2 % | 17,4 mil. | 5,2 % | +58,4 % |
Oppo | 18,5 mil. | 5,5 % | 7,3 mil. | 2,2 % | +153,2 % |
Vivo | 14,3 mil. | 4,3 % | 6,4 mil. | 1,9 % | +123,8 % |
Ostatní | 141,5 mil. | 42,3 % | 159,8 mil. | 47,8 % | −11,4 % |
Celkem | 334,9 mil. | 100,0 % | 334,4 mil. | 100,0 % | +0,2 % |
Zdroj: IDC