Hlavní navigace

Šéf LG: Chceme zpátky získat důvěru, chystáme špičkové mobily

Sdílet

 Autor: Redakce

Mobilní divize LG není v lehké situaci. Firma přiznává, že nová čínská konkurence má ostřejší lokty a tradičním značkám se nedaří růst. V posledním čtvrtletí LG na mobilech utržilo v přepočtu 2,8 miliardy dolarů, ale skončilo s provozní ztrátou 200 milionů. Celý koncern LG Electronics tak drží v plusu hlavně televizory a domácí spotřebiče.

Firma nicméně v listopadu loňského roku jmenovala nového šéfa mobilní divize, stále se jím Hwang Jeong-hwan. Ten dříve pracoval ve výzkumném oddělení a pomáhal LG v roce 2009 vyvíjet první smartphony. Hwang do nové pozice nastoupil se strategií, která by LG měla vrátit důvěru zákazníků a udělat z firmy tahouna průmyslu.

Změna koncepce pramenila v to, že LG zařízlo vyvíjený telefon G7. Na géčkové řadě je přitom nejvíce vidět, jak výrobce tápal. Každý rok byl telefon jiný, měnil se vzhled i funkce, ne vždy k lepšímu. Hlavně to však nevedlo k vyšším prodejům. V LG jsou po všech stránkách spokojení až s loňským top modelem V30. Na MWC proto firma ukázala vylepšený model V30S. Sama přitom přiznává, že jde jen o dočasné řešení, než připraví skutečnou novinku.

WT100

Hwang Jeong-hwan Hwang Jeong-hwan, šéf LG Mobile

Hwang v Barceloně řekl, že jeho zákazníci chtějí, aby LG excelovalo ve čtyřech oblastech ABCD: audio, battery, camera a display. Dodává, že v highendových telefonech už využívá špičkové zvukové převodníky Quad DAC, spolu se sesterskou LG Chem vyvíjí novou generaci akumulátorů, vyvíjí lepší objektivy i umělou inteligenci vylepšující fotky a velké investice čekají i divizi vyrábějící LCD a OLEDy. K tomu chce prodlužovat život smartphonů pomocí softwarových aktualizací.

Kdy se dočkáme prvního mobilu, který bude odpovídat jeho představám, ale Hwang neprozradil.