Odpovídáte na názor k článku První herní monitory s 1ms odezvou na panelech IPS, řada LG UltraGear (oživeno). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pozor, to jsou dvě různé věci (které se ovšem sčítají).
Odezva u monitoru je doba, kterou trvá přepnout pixel ze jedné barvy na druhou - od chvíle, kdy elektronika LCD řekne "přepnout barvu!" a tím, kdy se ta změna projeví a/nebo ustálí na matrici pixelů, protože to přepnutí je relativně pomalé. A i jednotky milisekund jsou tu hodně vidět - vzniká z toho rozmazání/artefakty (když třeba posouváte stránku s textem), duchy/dvojitý obraz, kdy chvíli vidíte zbytek staršího snímku. Je to docela nepříjemné a člověk si toho dost všímá.
To, o čem se mluví u té latence streamování, je doba, která uběhne mezi tím, když kliknete nebo hýbnete myší a tím, kdy se vám reakce dostaví na monitor, tedy "input lag". To znamená doba, za kterou dorazí signál z vaší myši na server, hra zareaguje, GPU vyrenderuje snímek (snímky), zkomprimuje se, pošle se po drátě zpátky, dekomprimuje se, zobrazí se vám. Jestli je to u Googlu opravdu jenom 100-160 ms nevím, oni samozřejmě můžou kecat/zveličovat třeba tím, že to naměří hned vedle datacentra kde je ping k userovi 5 ms nebo tak něco. Většinou tyhle služby vždycky tvrdily, že to bude úplně super, ale realita trošku zaostávala.
Tenhle druh input lagu je jenom o zpoždění/reakci, nezpůsobuje to na rozdíl od odezvy LCD panelu ty viditelné artefakty/chyby v obraze.
Jinak input lag je i u normálního hraní na PC, taky chvíli trvá, než GPU vypočítá, vykreslí snímek a než ten dorazí do monitoru. Taky monitor pak jinak může mít vlastní input lag (třeba profi monitory, televize), který je nezávislý od odezvy - snímek přijde z PC po kabelu, uplyne třeba 25 ms a až pak se pixely začnou přepínat. Ale u herních monitorů by takový input lag být neměl, takže zjednodušeně řečeno je to latence hry+GPU + (drobná latence) daná tou odezvou monitoru. Bývá to různé hru od hry, ale třeba teď na E3 AMD uvádělo, že input lag PC her bývá okolo 60 ms. S redukovaným bufferováním, čemu oni říkají "Radeon Anti-lag" jenom asi 45 ms. Tahle latence vzniká tím, že hry bufferují několik snímků před zobrazením, ten anti-lag asi počet bufferovaných snímků zmenšuje. U konzolí jsou ty buffery často větší a latence delší i tím, že mají nižší snímkové frekvence a tím jeden snímek trvá delší dobu.
Ale každopádně teda je třeba zopakovat, že input lag je něco jiného. Kdyby měl monitor odezvu 160 ms, tak přepnout barvy pixelů by trvalo 10 zobrazených snímků :) (při 60Hz má jeden snímek 16,6 ms). Představte si, jak by bylo video brutálně rozmazaný při každým pohybu natož hry. No, ono by se na tom asi ani nedalo pracovat myší.