Lidé připojení přes O2 Air Fix hlásí problémy. Operátor ve špičce uměle snižuje rychlost

23. 3. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Uživatelé, kteří si u O2 sjednali neomezené fixní připojení Optimal Air Fix, čeká nepříjemné překvapení. Operátor jim za 499 Kč nabízí alternativu pro VDSL běžící přes síť LTE o rychlosti 20/2 Mb/s. Takovou dosahují i v reálném provozu. Ve večerních hodinách od 17:00 do 23:00 ale klesne na 6 Mb/s. Facebooková stránka operátora (například zde) i jeho diskuzní fórum se plní stížnostmi uživatelů, že k omezení dochází uměle vždy v tento uvedený čas. A O2 toto pravidlo, které v podmínkách nikde nemá, začalo aplikovat až po měsíci od zprovoznění služby. O2 uživatelům dává měsíční zkušební lhůtu, po které službu mohou beztrestně zrušit.

Běžná rychlost
Běžná rychlost
Omezení ve špičce
Omezení ve špičce

Zdroj měření: Daniel Kaifer na Facebooku

Podle všeho to vypadá, že v prvním měsíci si je hýčká kvalitní službou, aby po této lhůtě mohlo nasadit omezení. Operátora jsme požádali o vysvětlení, na odpověď zatím čekáme.

ICTS24

Doplněna odpověď O2 [10:11]:

Služba Internet Air FIX, která pro přístup k internetu využívá LTE síť, je nastavena tak, aby zachovávala rovnoměrné podmínky pro všechny své uživatele (jde o tzv. agregovanou službu, podmínky jsou uvedeny v ceníku). Pokud službu využívá více zákazníků, může docházet ke zpomalení přenosové rychlosti. Toto zpomalení však není trvalé, závisí na aktuálním zatížení sítě. Nemělo by v žádném případě docházet k nefunkčnosti služby, resp. přerušení nebo omezení fungování určitých protokolů nebo služeb. Službu Internet Air FIX využívají tisíce zákazníků a stížnosti jsme zaznamenali pouze u jednotek z nich.