Včera jsme si libovali, kterak Microsoft po 25 letech přišel s novou identitou. Všichni nadšení nejsou, kupříkladu Armin Vit, šéfredaktor blogu Brand New a šéf designérského studia UnderConsideration, v rozhovoru pro TechCrunch řekl, že je nudné. To stejné si myslí i designér Sagi Haviv. „Logo musí být jednoduché a rozlišitelné. Microsoft zvolil jednoduché logo, ale rozlišitelné není. Jsou to jen čtyři čtverce, které tam nehybně sedí.“
Hodnocení loga je samozřejmě věcí vkusu. Mně se nová tvář líbí. Symbol v barevné variantě chápu a navíc dobře vypadá. Logotyp je po letech jiný, prostý nápis Microsoft s fontem Segoe. Obojí odkazuje na novou strategii – jednoduchý design Metra. Kde ale logo může selhávat, je v nebarevné variantě, například gravírované na nějakém přístroji. Čtyři šedé čtverce by mohly vypadat jako chybějící tlačítka.
Na produkty ale Microsoft vkládá vlastní loga. Jako příklad může sloužit tablet Surface, kde je vyryté šedé logo Windows 8, a to už nudně nevypadá. Čtyři barevné čtverce však budou Microsoft zastupovat v letácích, na webu či v nových obchodech. Včera byl v Bostonu odhalen nový Microsoft Store.
Otevření nového Microsoft Storu v Bostonu
Viděli jsme jej už před 17 lety
Mimochodem. K nám se sice obchody Microsoftu nedostaly (a ani USA příliš nekonkurují těm od Applu), ale už v minulosti vypadalo jejich logo podobně, no považte.
Dřívější logo Microsoft Store
Lidé na sociálních sítích však vyšťourali, že nové logo se už objevilo před 17 lety v reklamě na Windows 95. Jasně, je v nízkém rozlišení, s ošklivými barvami a tak, ale příliš se za ta léta nezměnilo. Barvy a jejich pozice odpovídají logu Windows, jen jsou tabule okýnka čtvercové, nikoliv prohnuté.
Co barva, to produkt
Možná jste někdy uvažovali nad tím, co jednotlivé barvy v logu Windows znamenají. Dříve pravděpodobně nic, Microsoft zvolil základní RGB (červenou, zelenou a modrou) a k tomu přidal sluníčkovou. Ve včerejším blogpostu ale Microsoft mluví o svém každodenním významu pro miliardy lidí a že letos chystá Windows 8, Windows Phone 8, Office 2015 a nové věci pro Xbox. A při pohledu na video už je vše jasné.
" width="560" height="315" frameborder="0">
Modrá je Windows 8, červená Office 2013, zelená Xbox a žlutá? Sami jsme si nebyli úplně jistí. Windows Phone? Existuje ve žlutém tématu, ale tu barvu bychom si s mobily nespojili. Nějaké serverové produkty, které Microsoftu vydělávají spoustu miliard? Možná, ale ani ty nespojujeme se žlutou. Až nám to docvaklo. Stačí přejít na vyhledávač bing.com a podívejte se na ikonku v prohlížeči. Žlutooranžový čtvereček s béčkem uprostřed.
Nové logo Microsoftu tedy ukazuje produkty pro spotřebitele. Tam, kde se daří Applu, nastavuje tvář i Microsoft. Co na tom, že divize Xboxu na sebe tak tak vydělá a Bing je věčně ztrátový. Jsou to služby pro lidi a možná musíme počítat, že se jim teď Microsoft bude věnovat ještě více. Bing by si to jistě zasloužil. O novém Xboxu a k němu napojeným obsahovým službám nepochybujeme. Vždyť i hudební obchod Zune Music se promění na Xbox Music.
Jak by logo mohlo vypadat?
Jak vidíte, hrany a pevné barvy teď nahrazují dřívější kudrlinky a barevné přechody. Metro ve Windows i na webu a Ribbon v Office 2013 už nový kabátek dostaly. Xbox se zřejmě dočká na podzim. To vše vysvětluje čtvercový jednobarevný návrh nového loga. Jenže co ty barvy? Pořád nám nesedělo, že neodpovídají konkrétním produktům. Odstíny jsou jiné.
Co kdyby nové logo barevně odpovídalo produktům? Vidíte ten rozdíl? Které se vám líbí více?
A tím bychom už dnešní povídání o Microsoftu ukončili. Ve čtyřech barvách a čtvercích už nejspíše více symboliky nenajdeme. Kdybyste chtěli nášup, tak se ještě podívejte na historii log Microsoftu. Obrázek odhalili sami Redmondští.
Zdroje obrázků: Microsoft