Zaujaly vás něčí boty a chtěli byste si je také koupit? Mall.cz vám půjde naproti. I když neznáte značku ani typ obuvi, stačí je vyfotit a obchod najde ve svém katalogu nejpodobnější produkt. Český e-shop totiž odstartoval novou službu pro nakupování podle fotek. Zatím nemá aplikaci, najdete ji jen na webu image-search.mall.cz.
Vyhledávač využije foťák v mobilu, ale volitelně mu můžete podstrčit už pořízenou fotografii. To bude často možná praktičtější. Představa, že si na cizím člověku fotíte oblečení, je docela strašidelná. A známého se zase můžete zeptat, co že to má na sobě.
TIP: Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost
Mall.cz spustil pilotní provoz ve třech kategoriích: móda, obuv a hodinky. Na službě spolupracuje s brněnskou společností Ximilar, která se zabývá vývojem softwaru pro analýzu obrazu. „Systém využívá algoritmy umělé inteligence k tomu, aby na jakékoliv fotce detekoval kusy oblečení, automaticky jim přiřadil štítky a pak v kolekci Mall.cz vyhledal produkty, které mají shodné parametry a jsou vizuálně podobné,“ říká David Novák, šéf Ximilaru.
Dle interního testování Mallu prý vyhledávač našel ve třech ze čtyř případů relevantní výsledky. A polovina uživatelů byla s vyhledaným zbožím spokojena. Já bych patřil do té druhé poloviny. Vyhledávači jsem připravil ideální scénář. Přímo na Mallu jsem si našel boty Converse Chuck Taylor All Star Canvas Ox navy, obrázek stáhl a vložil do vyhledávače. Ten opravdu našel vizuálně podobnou obuv (modré tenisky), ale ony conversky mezi nimi vůbec nebyly.
TIP: Spotřebitelské organizace si stěžují na AliExpress. Porušuje prý evropská práva
Mall tvrdí, že je v Česku první, kdo nakupování pomocí obrazového vyhledávání testuje. V zahraničí tomuto oboru prošlapává cestičku sociální síť Pinterest, která se zaměřuje na sdílení fotek. Již před třemi lety spustila obchodní službu s 10 miliony produktů a 20 000 partnery, kteří módu a doplňky dodávali.
Zdroj: TZ Mall.cz