Navštívíte-li blog společnosti AMD, za posledních pár týdnů tam najdete hned několik příspěvků věnovaných rozhraní Mantle. Píše je Robert Hallock, když zrovna nepomlouvá Nvidii. Po představení DirectX 12 letos v březnu by vývojáři mohli pojmout podezření, že (aktuálně) proprietární Mantle je slepou vývojovou větví a lepší bude počkat na průmyslový standard od Microsoftu. AMD proto na podporu svého API vyrukovalo s odvážným tvrzením. Renderovací back-end napsaný v Mantle prý bude možné velmi jednoduše portovat do DirectX 12.
V minulosti AMD vyzdvihovalo především podobnost Mantlu s API na herních konzolích (zprvu to dokonce vypadalo, že Mantle bude dostupný i na nich, ale to nás jen marketingové oddělení AMD vodilo za nos). Podle nyní zveřejněného slajdu má ale Mantle nejblíž k chystanému DirectX 12. Odhadovaná náročnost portování z konzolí do Mantle je popsána jako „nízká až střední“, zatímco z Mantlu do DirectX 12 jako nízká. AMD vyzdvihuje také cenné zkušenosti, které vývojáři získaji s Mantle a posléze zužitkují při programování pro nízkoúrovňové DirectX.
Server WccfTech glosuje, že herní studia nyní nemají jediný důvod, proč nevyvíjet v Mantle. Osobně mě zaujala spíše změna v rétorice AMD. Mantle je vyzdvihováno nikoliv jako svébytná technologie se svými výhodami, ale jako „zkratka k DirectX 12“ na překlenovací období zhruba dvou let.
„Hry pro DirectX 12 jsou podle odhadů Microsoftu vzdálené asi 20 měsíců. (...) Vývojáři se musí připravit na budoucnost, v níž všechna významná API budou přinášet benefity, kterým Mantle razil cestu. (...) Mantle je připravené překlenout toto období,“ stojí v článku. Následující odstavec nešetří chválou na DirectX 12 a připomíná, že AMD je členem konsorcia, s nímž Microsoft na tvorbě DirectX spolupracuje.
Jako by si AMD připravovalo půdu k tomu, aby za několik let podporu Mantle postupně utlumilo a soustředilo se na průmyslové standardy. Pokud do té doby výrazně nezamíchá kartami Valve a jeho iniciativa hraní na Linuxu, nejspíš to ani mnoho lidí trápit nebude.