Game Developer Conference se sice koná až za několik týdnů, server Guru3D ale již dnes zveřejnil útržky z prezentací, které na ni budou předneseny. Rozhraní Mantle, které vyvinulo AMD společně se studiem DICE, zatím podporuje všehovšudy jedna hra (Thief zatím čeká na patch). Jeho větším úspěchem však může být, že popíchlo k činnosti jinak neobratný Microsoft. Ten v budoucích verzích svého rozhraní Direct3D taktéž nabídne nízkoúrovňový přístup k hardware, čímž může Mantle učinit přebytečným, jak napovídají následující výňatky.
Pozadu nezůstane ani OpenGL. Pro toto rozhraní lze už nyní programovat tak, aby hra běžela rychle i na slabším procesoru, postupy však nejsou mezi vývojáři příliš rozšířené. Na GDC 2014 na toto téma vystoupí Cass Everitt a John McDonald z Nvidie, autoři prezentace na toto téma ze Steam Dev Days. Společně s nimi se ale na pódiu objeví i zástupci Intelu a AMD, což je bezpochyby dobré znamení.
O možnostech OpenGL už jsme se dozvěděli na Steam Dev Days, na nízkoúrovňové Direct3D jsme ale hodně zvědaví. Zatím bohužel nevíme, kdy jej Microsoft vypustí pro vývojáře na PC, a jak velký náskok tedy ponechá „konkurenčnímu“ Mantlu. Dá se však předpokládat, že rozhraní bude mít mnoho společného s tím, které je k dispozici na konzoli Xbox One. A jestliže vývojáři dostanou možnost přenést kód optimalizovaný pro hardware Xboxu přímo na PC, případné rozmetání Mantlu nemusí AMD příliš mrzet.
Zdroj: Guru3D