Mantle zvedá výkon v druhé hře. Patch pro Thief přidává i podporu pro TrueAudio

18. 3. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Tolikrát skloňovaný patch s podporou Mantle ve hře Battlefield 4 už máme za sebou. Dnes přišel čas, kdy se toto nízkoúrovňové (a tím i efektivnější) API dostává k dílu v další hře, a to titulu Thief od společnosti Square Enix. Patch pro tuto hru dnes zároveň přináší možnost vyzkoušet si technologii TrueAudio, jenž je novinkou karet Radeon R9 290/290X a R7 260X.

Thief klade poměrně velké nároky na CPU, a to včetně jednovláknového výkonu. Výsledky benchmarků zveřejněné přímo AMD to dokládají: i na maximální nastavení podává Mantle významná zlepšení výkonu na osmijádrových procesorech FX. Bez efektu ale Mantle nezůstává ani u čtyřjádrových Haswellů. Výsledky ze čtyř vybraných sestav můžete vidět v tabulce, podle AMD jsou ale určitá zlepšení (5–10 %) měřitelná i na procesorech jako je šestijádrové Core i7-4960X, spárováné s Radeonem R9 290X. Tedy v podstatě to nejlepší, co dnes v desktopovém stroji můžete mít.

CPU/GPU Nastavení DirectX
Mantle
Nárůst
FX-8350 + Radeon R9 280X
1080p, maximum 45 fps
53,8 fps
+19 %
FX-8350 + Radeon R9 290X
1080p, maximum 46 fps
69,6 fps
+49 %
i5-4670K + Radeon R9 280X 1080p, maximum 52,6 fps
55,2 fps
+5 %
A10-7700K + Radeon R7 260X
1080p, high 28 fps
34,6 fps
+23 %

Další, již nezávislé benchmarky už stihly zveřejnit některé weby, podívat se můžete třeba na měření AnandTechu, která zachycují například i dopad při nízkých nastaveních detailů.

Hra Thief (Square Enix/Eidos)
Hra Thief (Square Enix/Eidos)

Patch pro Thief provází nová verze ovladačů Catalyst 14.3 Beta 1, kterou byste asi při vlastním testování měli použít. První verze patche ještě mimochodem není zcela kompletní. Zatím nepřináší podporu běhu na vícero GPU. Ta má přijít až s dalším patchem, jehož termín ještě není znám (uvidíme, zda se tento dluh podaří smazat do vydání dvojčipového Radeonu R9 295X2). Poměrně zajímavá je informace, že do budoucna se počítá ještě se zvláštními optimalizacemi pro grafické karty s 2GB pamětí. V situacích vyžadujících velké množství grafické RAM (maximální detaily, SSAA) lze nyní u takových karet v určitých situacích pozorovat jen omezená zlepšení. Vývojáři se na ně ale hodlají zaměřit a zvýšit jejich výkon pod Mantle dalším patchem.

 

TrueAudio poprvé vykukuje (nesměle)

S Mantlem získává Thief také podporu akcelerace audia na koprocesoru AMD TrueAudio. Jde nicméně o poněkud skromnou premiéru. Thief totiž nepoužívá TrueAudio pro výpočet prostorového audia a lokalizování zdrojů zvuků. Přinejmenším zatím je technologie použita jen pro aplikaci efektů convolution reverb, které mají simulovat věrnou ozvěnu v různých prostředích. Podle webu AnandTech jsou takto generované ozvěny asi věcí osobních preferencí a nelze říci, že by nějak zřetelně poukazovaly na potenciál integrovaného DSP. Na hru, která by z aplikace TrueAudia udělala skutečně atraktivní vlastnost, tedy budeme čekat dál.


Demo Tuscany (Zdroj: AnandTech)

Naštěstí by dnes AMD mělo zároveň uvolnit také technologické demo s názvem Tuscany, které už vypadá slibněji (novinářům bylo zpřístupněno s předstihem, odkazy na stažení zatím AMD veřejně nepublikovalo). Renderovaná scéna tohoto dema zároveň demonstruje stereoskopický obraz pomocí náhlavního displeje Occulus Rift. K simulovanému prostorovému obrazu je tedy virtualizovaný prostorový zvuk přirozeným doprovodem. Použité by měly být algoritmy firmy Astound Sound (s kterou AMD TrueAudio prezentovalo už na akci GPU 14). Zdroje zvuku v demu Tuscany jsou zpracovávány na koprocesoru TrueAudio, který vyhodnocuje jejich směr, vzdálenost i elevaci. Než bude zveřejněno i samotné demo, můžete se podívat (respektive: poslechnout si) alespoň na nahrávku umístěnou na Youtube.

ICTS24

 

Zdroje: AMD, AnandTech