Říká se tomu enshittification.
https://pctuning.cz/article/enshittification-jak-podelat-zakaznikum-zazitek-a-nahrabat-na-tom
Jistě, že zdražili všichni. Ale o tom jsem nemluvil.
Mluvím o tom, že když se objeví nový hráč na trhu, tak předstírá jak zákazník je na prvním místě. Ale jakmile si vytvoří dostatečnou základnu zákazníků, tak ceny dorovná nebo ještě zvýší. Lidl byl jen příklad, jeden z mnoha. Lépe to je vidět na Decathlonu, když začal měl opravdu bombastické ceny, ale už také dorovnal.
Osobně mi na tom všem vadí, že tak jak mají nastavené ceny naši slavní operátoři (kartelová dohoda) tak to vlastně funguje u všech. Vůbec tu nefunguje konkurenční trh. Proto tu máme tak draho, klidně dráž než v zemích, kde mají i dvojnásobný platy.
Nepočítám podpultovky. Já mám u T-Mobile vše neomezené za 465,- a pro syna mám neomezené volání, sms a 10GB dat za 240,-.
Nejsem firma (kdysi dávno ano) a jsem u nich od vzniku. Jednou jsem přešel k Vodafonu, jednou k O2. U O2 jsem vydržel 2 měsíce, v Brně jsem měl problém se signálem. Zase mi to pomohlo k lepší ceně při návratu k T-Mobile