MediaResesarch: Více než polovina Čechů nechce platit za filmy a seriály

Sdílet

 Autor: Redakce

Agentura MediaResearch zveřejnila výsledky průzkumu, který zjišťoval, jak Češi konzumují audiovizuální obsah na internetu. Testovacím vzorkem bylo 1084 respondentů starších 15 let. Z analýzy vyplývá, že 57 % dotazovaných nechce za filmy, seriály a podobná díla platit.

Jen každý dvacátý (5 %) je ochotný za obsah utrácet. Osmatřicet procent lidí by platilo jen za určitých podmínek. Obsah nesmí být moc drahý, video musí být ve vysoké kvalitě a navíc se musí jednat o nákup, nikoliv půjčení (jako Topfun či Voyo).

Češi nechtějí platit za audiovizuální obsah
Češi nechtějí platit za audiovizuální obsah

Z výzkumu dále vyplynulo, že nejvyhledávanějším obsahem je netelevizní obsah: videoklipy, reklamy, vtipná videa, trailery atd. Polovina dotázaných taková videa sleduje jednou týdně, čtvrtina pak jednou denně. Třetina lidí si alespoň jednou týdně pustí záznam z online televizních archivů a čtvrtina sleduje na internetu živé vysílání. Šestadvacet procent lidí si také videa cíleně vybírá, 14 % využívá především doporučení od přátel.

 

Zdroj: MediaResearch