Hlavní navigace

Megatest: 8 grafik proti 6 procesorům v 9 hrách!

16. 4. 2009

Sdílet

Zdroj: Redakce

Na serveru iXBT Labs dali dohromady osm grafických karet a šest procesorů a všech vzniklých 48 možných sestav otestovali v sedmi moderních hrách (v jedné dvakrát) a 3DMarku Vantage. Konečným produktem je tabulka s 432 výsledky.

Testovací stroj sestával z:

     • AMD Sempron X2 2100 (1,8 GHz, 2× 256 kB L2)
     • AMD Athlon X2 4800+ (2,5 GHz, 2× 512 kB L2)
     • Intel Pentium Dual-Core E5200 (2,5 GHz, 2 MB L2)
     • AMD Athlon X2 6000+ (3,0 GHz, 2× 1 MB L2)
     • AMD Phenom X3 8750 (2,4 GHz, 3× 512 kB L2, 2 MB L3)
     • AMD Phenom X4 9850 (2,5 GHz, 4× 512 kB L2, 2 MB L3)

     • HIS Radeon HD 4670 IceQ Turbo 512 MB
     • HIS Radeon HD 4830 IceQ 512 MB
     • HIS Radeon HD 4850 IceQ4 TurboX 512 MB (takty 685/2200 MHz)
     • HIS Radeon HD 4850 IceQ 1024 MB
     • HIS Radeon HD 4870 IceQ4+ Turbo 1024 MB
     • CrossFireX 2× HIS Radeon HD 4830 IceQ 512 MB
     • Nvidia GeForce 9600 GT 512 MB
     • Nvidia GeForce 9800 GTX+ 512 MB

     • Gigabyte MA-770-DS3H
     • Gigabyte MA-790X-DS4 (konfigurace s CrossFireX)
     • Gigabyte GA-EP45-DS4

     • 2× 1 GB DDR2 800 MHz CL5

     • Seagate Barracuda 7200.10 250 GB

     • Chieftec 450 W

Testovalo se na operačním systému Windows Vista Ultimate 32-bit, a sice v:

     • 3DMark Vantage (Performance profil)
     • S.T.A.L.K.E.R. 1.003, maximální nastavení, dynamické osvětlení zapnuto, DirectX 9.0c
     • Company of Heroes: Opposing Fronts, maximální nastavení, DirectX 9.0, Shader Model 2.0
     • Call of Juarez, DirectX 10, Shader Model 3.0, HDR
     • Crysis, high, DirectX 10
     • World in Conflict, high, DirectX 10
     • Devil May Cry 4, maximum, DirectX 10
     • Unreal Tournament 3, detaily úroveň 5, textury úroveň 5, flyby mód, DirectX 10
     • Unreal Tournament 3, detaily úroveň 5, textury úroveň 5, botmatch, DirectX 10

Všechny hry byly testovány v mainstreamovém rozlišení 1680 × 1050, s 4× AA a 16× AF vynuceným v ovladačích.

Pokud z předchozích výčtů hardwaru a softwaru budete chtít postavit sestavu a otestovat ji, lze snadno spočítat, že číselně vyjádřených výsledků testů bude 432. Nyní si zajděte pro popcorn a sluneční brýle a prohlédněte si výsledek „megatestu“:

Tabulka s 432 výsledky

U nás najdete z etických důvodů (nebudeme se chlubit cizí prací) pouze výsledky dvou grafických karet, pro dalších šest minitabulek budete muset kliknout sem, na originál testu.

Jak s tabulkou pracovat? Jednoduše.

    1) Jak určitě vidíte, tabulka je rozdělena na osm barevně odlišených částí. To jsou grafické karty. Najděte si grafickou kartu, jejíž výkon s různými procesory chcete vidět.
    2) V každé minitabulce s grafickou kartou znázorňuje každý řádek jeden benchmark. Vyberte si tedy benchmark,...
    3) ...přejíždějte po řádku očima a sledujte, jak se výkon mění s jednotlivými procesory.

Pokud vám tabulka není dost dobrá a radši byste něco zajímavějšího, na stránkách s testem najdete i interaktivní srovnávací tabulku, kde si zaškrtáte dvě sestavy a porovnáte je hezky vedle sebe.

Nebudu zde vynášet žádné závěry, výsledky z tabulky komentáře nepotřebují. Snad jen – všimněte si, že dogma „na hry stačí jakékoliv 2GHz dvoujádro“ už rozhodně neplatí. Naopak, například World In Conflict na maximální detaily si s dvoujádrovým Athlonem na 2,5 GHz nezahrajete, ať máte jakoukoliv grafickou kartu.

CS24

A na závěr tak možná: „Dobrá práce hoši!“. Server iXBT Labs odvedl velký kus práce.

Zdroj: iXBT Labs

Autor článku