Nemáš pravdu.
Vytáhnu jeden ne tak starý příběh, kdy JVC/Sony vyvinula a dodala na trh videosystém VHS. Tenkrát to byla bomba, magnetická páska a na ní šikmo pod docela ostrým úhlem četla otáčející se hlava šikmozapsané záznamy. Protože ten systém byl jednoduchý, obsahoval řadu chyb, kdy se hlava musela přesně synchronizovat se stopami, což se někdy nedařilo a tak obraz ujížděl. V případě přetáčení byly v obrazu vidět pruhy šumu. A kazeta byla docela velká. Bohužel to zaplavilo svět.
Zanedlouho přišla firma Grundig se svým řešením videokazet, kdy kazeta měla o mnoho menší rozměr než VHSka. A při přetáčení nebyly vidět pruhy a obraz byl kvalitnější.
A co se stalo? Nic, trh byl přesycen VHS a po dokonalejším Grudingu neštěkl ani pes.
Tak jak dneska se uchytilo stahovaní filmů s rozlišením 1080p a větší rozlišení si stahují jen filantropové a fajnšmekři. 8K ? 16K ? Unreal nikdo nechce stahovat 500GB aby si přehrál jeden film, když stejnou službu mu udělá film o velikosti 5GB. O množství uložených filmu na jednotku disku nemluvě. O 3-D filmech, které opakovaně dostávají na prdel a opakovaně to lidé pohřbívají.
Tím chci říct, že vždy máme nějaký bod nasycení, kdy člověk nedokáže rozlišit-ocenit vyšší kvalitu.
A proto mluvím o tom, že docházíme do stejného bodu, kdy už nepůjde udělat kvalitnější grafiku, kdy už pro nás lepší grafika nebude mít žádný užitek. Když se lidé spokojí s nějakou grafikou tak už nebude tlak na programátory aby zlepšili grafiku, a to se promítne do nezájem o výkonnější grafiky. Jasně můžeme se bavit o fotorealistické hře, ale to je ono, já za sebe tvrdím, že to lidé odmítnou pokud to nebude nějak běžně dostupné, s dnešním internetem, disky apod.... pokud hra bude mít velikost 500TB, kdo si ji zahraje? Možná tak přes vzdálený stream. Ale to je za hooodnnněěěě dlouho.....