Nový infotainment funkčně nahradí dotykovou obrazovkou celkem 27 reálných tlačítek, které tak z palubní desky mohou vymizet. Přidává také nové hlasy (rozezná až dvacet hlasových příkazů) či lepší rozpoznání gesta rukou. Displej má mít haptickou odezvu a ve voze jich můžete mít za příplatek i více – pro zadní sedadla.
Displej má vlastně řidič i před sebou, rychloměr ani otáčkoměr už nejsou analogové. Nový OLED s infotainmentem je ale ten velký displej uprostřed. Ovládání klimatizace či rádia tak bude nově už pouze dotykové.
Obraz má působit jako trojrozměrný díky stereoskopickému zobrazení. Nový infotainment má i vylepšení z hlediska bezpečnosti, například upozornění pro cestující v případě, že hodlají otevřít dveře v okamžiku, kdy auto míjí další vozidlo/kolo. Systém na displeji upozorní i na špatně připevněný pás dětí cestujících vzadu.
Jaký infotainment v autě preferujete?
Velké displeje a přesun skutečných tlačítek na obrazovky je trend, který se již objevil i v raketách. Tesla přišla s 15,4" displejem, Mercedes nyní zavádí 12,8" obrazovku. První generace systému MBUX se podle řady novinářů povedla, Mercedes má tedy na co navázat. Jen aby to s odebíráním tlačítek nepřehnal…