Měsíc po té. Uspěl iPad?

3. 5. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Před měsícem Apple zahájil prodej nové kategorie zařízení. Již od představení vzplály na internetových diskuzích žhavé boje táborů příznivců i odpůrců. Laici i odborníci předkládaly odhady počtů prodaných kusů. Rozpětí těchto odhadů se pohybovalo od naprostých propadů až po opravdu velká čísla. Ale i nejodvážnější představy se nepřiblížily skutečnosti. Jak se tedy zapsal nováček v IT oblasti?

  • v pátek 30. dubna 2010, tedy 28 dní od zahájení, prodal Apple svůj milióntý iPad
  • ke stejnému datu bylo staženo 1 500 000 elektronických knih
  • za 28 dní stáhli noví majitelé 12 000 000 aplikací do svých iPadů.

1 000 000 prodaných kusů za 28 dní. To je méně než polovina ze 74. dní, za které se prodalo stejné množství telefonů iPhone. Je to množství, které je více než překvapující. Apple iPad, zařízení, které při představení většina lidí nechápala a dodnes je takových většina. 1 000 000 prodaných iPadů a to pouze modelu s pouhým Wi-Fi připojením k internetu. Dá se předpokládat, že na model s 3G připojením, který je přeci jen univerzálnější a není odkázán pouze na domácí nebo restaurační či hotelový provoz Wi-Fi sítí, čeká více zájemců. Jaké budou výsledky za další měsíc? Jak se projeví prodej v celosvětovém měřítku? Tipnete si? První výsledek, který je šokující, určitě stál za uzavření sázky ve Fortuně.