Nevím, jak začít, aniž bych se neponořil do vod otřepaných klišé. Protože se blíží konec roku, všichni rekapitulují a pár čísel sdílí Facebook, který se chlubí úspěšností komunikátoru Messenger. Možná si pamatujete, že jsme v průběhu roku pravidelně hlásili stále se zvyšující popularitu. V tomto roce se komunita rozrostla na 1,3 miliardy lidí. Jedná se o používanost měsíční.
To je zhruba tolik, kolik lidí používá WhatsApp. Tyto dvě služby neohroženě vládnou trhu. Každý den letos přes Messenger průměrně proteklo přes 7 miliard konverzací a bylo založeno v průměru 260 nových vláken konverzací. K pětici dní, kdy jsme komunikovali nejaktivněji, patřily Nový rok, Valentýn nebo Den Matek. Každý den jsme si přes Messenger poslali skoro 1,7 miliardy emoji. Za celý rok jich bylo přes 500 miliard.
V roce jsme si dále poslali 18 miliard GIFů. Uživatelská základna ráda používá také volání nebo videovolání. Oproti roku 2016 se v tomto roce využití videovolání zdvojnásobilo. Celkem jsme si zavolali (i s obrazem) 17miliardkrát. Populární je také komunikace ve skupině. Letos uživatelky a uživatelé založili 2,5 milionu nových skupin, a to každý den.
Průměrného skupinového chatu se účastní 10 lidí. Od března jsou pak dostupné reakce na zprávy v podobě několika vybraných emotikonů a zareagovali jsme od té doby 11miliardkrát. Nejpopulárnějším emotikonem ve skupinovém chatu, jenž je používán jako reakce, je ????, zatímco v konverzacích jeden na jednoho je nejčastěji využíván emotikon ????. Nejčastěji využívanou barvou chatu je červená.