Messenger bude přehlednější. Firmám nabídne rozšířenou realitu pro reklamní účely

2. 5. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce
Na konferenci F8 2018 se mluvilo snad o každém produktu od Facebooku. Zbylé komunikátory jsme už zmínili, nesmíme však vynechat Messenger. Pro něj se totiž chystá nové jednodušší uživatelské prostředí, ale také rozšířená realita pro propagační účely.
Messenger

je další z globálně největších komunikačních platforem, kterou provozuje Facebook. Na konferenci F8 2018 bylo přirozeně odhaleno pár novinek týkajících se také tohoto produktu. Na akci již zaznělo, že Instagram získá podporu pro videovolání (i ve skupinách). WhatsApp videohovory podporoval, letos však doplní podporu videovolání ve skupinách, tj. tři a více lidí.

Videovolání ovšem Messengeru dávno nechybí. Změny oznámené na konferenci F8 se raději týkají toho základního, tedy koncepce uživatelského prostředí aplikace. V červnu 2016 Facebook silně tlačil na pilu ohledně myšlenky, že je Messenger samostatná platforma. Ačkoli bych si nedovolil toto tvrzení zpochybnit, Facebook se z něj v té době snažil vytvořit na pohled více než jen kecálka.

Prostředí bylo plné prvků, které šlo skrýt jen dočasně, např. oddíl s aktuálními narozeninami. Jinými slovy, ti konzervativnější si stěžovali na to, že v aplikaci vidí všechno možné, jen chatovací vlákna zapadla příliš na pozadí. Messenger připomínal síť typu Facebook. Dnes už jsou v Messengeru na hlavní obrazovce opět primárně zobrazeny konverzace. Jak se věci změní letos?

Přehlednější prostředí

Tentokrát se Facebook otevřeně hlásí ke zjednodušení. Prostředí bude čistší a přehlednější. V centru pozornosti bude seznam konverzací, ubude mj. tlačítek ve spodní části obrazovky. Podle The Verge nebude chybět ani tmavý motiv vzhledu, který bude jednak šik, jednak na obrazovkách rodiny OLED dokáže ušetřit nějakou elektrickou energii (černé body jsou u těchto obrazovek zcela vypnuté). Večer pak tmavé prostředí méně zatěžuje zrak.

Prostředí Messengeru bude zjednodušeno Prostředí Messengeru bude zjednodušeno

Komerční rozšířená realita

Třetím stranám se pro reklamní účely otevírá platforma Camera Effects. V uzavřené betaverzi tak mohou vybrané firmy vyvíjet vlastní efekty či spíše objekty, které se promítnou do obrazu naší reality snímaného fotoaparátem mobilu. V tomto případě jde přiznaně o funkci cílenou na podnikové prostředí, které ji snadno využije k propagaci svých produktů.

To je v přímém kontrastu oproti Instagramu, kde je letos také implementována funkce pro vytváření efektů, je však zamýšlena spíše pro pobavení (byť nelze vyloučit, že k určité komercionalizaci nedojde). Jak takový vlastní efekt může vypadat, se podívejte na prvních ukázkách. Asus vám např. umožní virtuálně si rozbalit smartphone.

První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)
První příklady použití rozšířené reality ke komerčním účelům (foto: Facebook)

Kosmetické firmy zase umožní vyzkoušet si na své podobizně rtěnku apod. Tyto efekty pak můžete sami využít ve svých příspěvcích, které se tak stanou nositeli reklamních sdělení. Úskalí takového přístupu spočívá v tom, že může jít o relativně neviditelné reklamy skrývající se více či méně nápadně v běžných příspěvcích.

Překládání zpráv

Také další potenciálně zajímavá novinka je určena pro komerční použití. Pakliže obdržíte zprávu v jazyce, jenž není váš mateřský, dojde k překladu zprávy. Respektive vám překlad nabídne virtuální asistent M. Je možné, že časem bude tato funkce dostupná všeobecně.

bitcoin školení listopad 24

V pilotní fázi je nicméně podporováno jen překládání z angličtiny do španělštiny a obráceně, navíc jen v USA v rámci komunikace na Facebook Marketplace (tj. komunikace mezi těmi, kdo nakupují, a těmi, kdo prodávají).

Messenger v číslech

Facebook se také podělil o pár čísel týkajících se používanosti Messengeru ve vztahu k vývojářské komunitě.

  • Aplikace pro Messenger, který měsíčně použije 1,3 miliardy lidí, vyvíjí 200 tisíc vývojářů a vývojářek.
  • Na platformě aktuálně operuje 300 tisíc botů. (Svého úspěšně nasadil např. e-shop CZC.cz.)
  • Podle Facebooku si lidé s firmami měsíčně vymění osm miliard zpráv.
  • Lidé si ve zprávách pošlou 17 miliard fotek měsíčně.
  • V Messengeru je dnes dostupných zhruba 500 her.