Ambice Redmondským rozhodně neschází. Vyrobili např. tolik tabletů Surface RT, které se nakonec prodávaly špatně, že na nich prodělali 900 milionů dolarů. Ani Windows se nedaří tak, jak si společnost představovala. Podle Paula Thurrotta má Microsoft o letošních svátcích v plánu prodat 16 milionů tabletů s Windows. Tento cíl podpoří velkou marketingovou kampaní. V uplynulém fiskálním roce utratil 241 milionů dolarů, ale v tomto se vynaložené prostředky na propagaci Windows vyšplhají až na 405 milionů dolarů.
Tip: Microsoft prý utratí až 1,8 miliardy dolarů za reklamní kampaň k Windows 8
Z toho půjde 131 milionů na zvláštní nabídky, k nimž budou patřit zřejmě kupony atp. Zbylých 274 milionů pak Microsoft utratí přímo za marketing a náklady na provoz. Kupodivu pouze na 20 % počítačů, které budou během svátků v prodeji, budou předinstalována Windows 8.1. Společnost proto prodejcům poskytne kit pro upgrade na flash disku. Microsoft si to asi nějak špatně naplánoval, protože vylepšené Osmičky dokončil v srpnu.
Na svátky by již počítače měly být vybavené tímto systémem. Praxe ukázala pravý opak. Kampaň se zaměří na to, že nová Windows nelze snadno připodobnit k jiným produktům. Tablet s Windows je jiný než běžný tablet, zatímco stroje s Windows jsou jediné dotykové počítače. Zhruba takové poselství bude. Microsoft se ale bude muset poprat se smíšeným přijetím Windows 8.
Uživatelé si z používání systému ne vždy odnesli pozitivní zážitky. Tomu nepřispívá ani zmatek v edicích. Máme tu Windows 8, Windows 8.1, Windows RT nebo dokonce Windows Phone či Windows 7. Mimochodem, v posledním čtvrtletí fiskálního roku 2013 prodal Apple 14 milionů iPadů. I kdyby o svátcích byly prodeje lepší, tak se bude číslo nebezpečně přibližovat predikci Microsoftu. Má ale redmondský gigant šanci zaujmout? O všem rozhodne cena zařízení.
Zdroj: SuperSite for Windows