Microsoft dal v IE8 přednost reklamám před soukromím

5. 8. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Řada reklamních společností používá technologie ke sledování pohybu uživatelů na internetu a následnému cílenému zobrazování reklamy. Dle původního plánu Internet Exploreru 8 však měla být ochrana soukromí mnohem vyšší, než je ve finální verzi.

Když vývojáři Internet Exploreru přišli s nápadem na pokročilou ochranu soukromí pro osmou verzi, která by omezila sledování uživatele na internetu, setkali se s odmítavou reakcí u reklamních firem, které by tak přišly o část cenných informací o chování uživatelů. Management Microsoftu proto nakonec ochranu soukromí nařídil omezit. Jednak by tím sám Microsoft ztratil část peněz z prodejů reklam, navíc by mohla být ohrožena existence některých webů, pro které jsou reklamy prakticky jediným hlavním zdrojem příjmů na provoz.

V Internet Exploreru 8 je tak funkci InPrivate třeba aktivovat ručně a to po každém spuštění, na rozdíl od původně plánovaného automatického spuštění. Některé z funkcí blokujících sledování uživatelů byly navíc zcela vypuštěny.

Zdroj: The Wall Street Journal