Tak chod kuknúť dedeho do garáže a skapeš :D
""DirectX 12 Ultimate je len vdaka MS a AMD, je napisané hlavně na míru RDNA 2 a NVIDIA si jen hřeje polívčičku protože má na trhu grafiky, které to už podporují to je celé, ale samozřejmě v tom nebyla a nemoohla být hlavním partnerem...atd ""
Mešuge v akcii :P
To bohuzel neni problem Microsoftu, ale HDMI/DisplayPort standardu. Oba totiz meni zpusob identifikace monitoru oproti DVI a puvodni verzi HDMI. Microsoft nemuze zjistovat pri kazdem zapnuti/vypnuti monitoru, jakym konektorem v jake verzi ho mas pripojen a podle toho prizpusobovat zobrazeni aplikaci.
"Takže majitel nVidia GPU vyššieho rangu vysmiaty, vlastníkovi AMD zostali oči pre plač…"
No, typický vladar, téměř nikdo to nepoužívá, ale ještě nějakou dobu nebude, ale vlastníci AMD pláčou :D zase si pobavil
Navíc píšeš bláboly, protože majtelé Nvidie taky podle tebe zapláčou, aspoň ti, co mají RTX2070 a nižší (na 2070 a níž je RTX nepoužitelný)
Tak ja som dnes zadrtil skusmo Quake 2 RTX. Na OC GTX1070ke to dávalo asi ~45fps v 1024x768, ale bola to švanda a to osvetkenie tomu dalo takú haluz temnu auru. Ziadne lesklé sračky, ale pravá temnota kde si často videl len vdaka svetliciam (to zrejme pridali) a strelbe. Myslim, že ta technologia má skvelú budúcnosť.
Microsoft na Mixeru uvedl prezentaci o DX12 Ultimate, včetně prezentací Nvidie (v prvním videu) a AMD (ve třetím). Bohužel to ale pro fanoušky AMD nejsou dobré zprávy - to AMD demo vypadá naprosto příšerně. Kvalita je opravdu hrozná, celé je to uplně vyblité, plné šumu. Dokonce mluví o cachování stínů (což znamená, že je mají problém počítat v každém framu).
Viz zde (čas 6:00): https://mixer.com/DirectX?vod=_FR0z1IhEEOZ0vK5pQwgvw
Teď to srovnejte například s RTX live demem Sol:
https://www.youtube.com/watch?v=pNmhJx8yPLk
https://www.youtube.com/watch?v=b2WOjo0C-xE
Neskutečný rozdíl. Můj odhad je, že AMD slepilo raytracing do RDNA2 narychlo a první generace bude mít raytracingový výkon sotva RTX 2060-2070. V přístí generaci (RDNA3?) pak dorovná RTX 2080-2080Ti.
AMD je taky v nezáviděníhodné situaci. Nvidia navrhla DXR 1.0 s Microsoftem zcela bez AMD, Vulkan rozšíření s Khronosem to samé (těch teď většinu Khronos převzal do standardu). Mesh shadery (a Amplification shadery) plus VRS taky navrhla Nvidia s Microsoftem bez AMD (a Turing už je má dávno v hardwaru). Až teď na DXR 1.1 se AMD trochu podílí, opět pod taktovkou Nvidie a Microsoftu. Díky tomu se budou muset přizpůsobit, zatímco Nvidie má hardware navržený přímo na to API a velký náskok v implementaci a výkonu (proto byli schopní vydat beta drivery s plnou podporou pro Vulkan raytracing i DXR 1.1 okamžitě).
Už len kvôli tomu, že aj súčasné najlepšie Radeony na rozdiel od Turingov nepodporujú ani jednu z hlavných funkcionalít, ktoré boli prezentované v DirectX 12 Ultimate. Turingy už majp buď plnú podporu celého setu (RTX séria) alebo mimo Raytracingu toho zvyšku (GTX séria). Keď tu niektorí plakali nad tým, že mali kedysi NV grafiky slabší výkon pri asynchrónnom spracovaní príkazov, tak teraz by mali biť úplne na poplach.
Já neříkám, že nemá budoucnost, ale až to bude ve stavu, kdy RT zapneš a sníží ti to výkon max o 5-8%. Pak to možná spustí víc lidí i v ČR (ne jen Maudit, Hnízdo, mvladar, Redmax, ty a další jednotky masochistů- tzn. 0,05%). Ona Lisa to tuším předpověděla dobře - až to poběží plynule i na nižších grafikách, tak se to uchytí. A já osobně jsem říkal cca 3 roky než se to uchytí, což odpovídá příštímu roku, a to už tu budou i nový PS5 a XBOX.
Na druhou stranu RT mi ve hrách vůbec nechybí a jak jsem už psal, zapínat to nejspíš ještě dlouho nebudu. i kolegové v práci, co mají RTX grafiky, tak RT nepouští a naopak říkají, že zatím je to zbytečný kus křemíku.
Jsem rád, že jsem slepý, žádný šum v té odkazované prezentaci AMD nevidím - všechno se leskne jak psí kulky.
A že NV rozběhala RT na Pascale? Aha jasně, 5 FPS na úplně jednoduchých scénách v 1080p s GTX 1080 Ti je vážně silný argument. Ten výkon je tak mizerný, že se na to NV mohli klidně vykašlat, je to absolutně nepoužitelná věc. Sám jsem si při pořízení GTX 1080 Ti řekl, že bych zkusil - po kouknutí na Youtube jsem si to hned rozmyslel.
Myslím si, že nemáte pravdu když píšete "Můj odhad je, že AMD slepilo raytracing do RDNA2 narychlo" a "AMD je taky v nezáviděníhodné situaci. "
Tím říkáte nepřímo i to, že Microsoft je tak hloupý když si neuvědomuje, že v novém xboxu má grafiku od AMD. Domnívám se, že buďto AMD RDNA 2 mí vše implementováno minimálně pro xbox a nebo i sám Microsoft říká, že tohle je budoucnost která se objeví až v dalších generacích grafických karet.
AMD je v nezavidenihodne situaci, ale vubec ne z duvodu, ktere tu predjimas.
AMD uz nekolik let neni schopno na trh dodat patricnou konkurencni grafiku a dodnes se u AMD prodava predevsim letity Polaris. Trh mezitim obsadila NVidia a AMD sice prislo uz s povedenou RX5000 radou, jenze kdyz se podivate na naceneni tech grafik, tak je to bud stejny pomer vykon/cena jak u NVidie nebo je ten pomer malinko lepsi, ale opravdu jen malinko.
Kdyz pomineme fanousky AMD, tech zase tak moc neni, proc by si mel zakaznik kupovat grafiku od AMD, kdyz ji za stejnou nebo jen malinko vyssi cenu ziska od majoritni NVidie, coz mimo jine znamena i vyladenejsi ovladace?
Odpoved je zrejma, zakaznik nema duvod. Ja bych si klidne koupil grafiku od AMD, nemusi tam byt RT vubec, ale musi byt levnejsi, jinak nemam duvod opoustet NVidii. A 5 kilo me nevytrhne. Jenze AMD nedokaze vyrabet grafiky levne, naopak maji mensi marze nez NVidia.
Pokud teda bude v RDNA2 raytracing slaby pouze na urovni Turingu, mne to staci. Ale taky to muze byt mnohem lepsi, to zatim jiste neni.
Hlavne nejde iba o Raytracing. DirectX 12 Ultimate predstavil viacero funkcionalít, ktoré aktuálne grafické karty AMD nepodporujú. RTX Turingy ich podporujú všetky a GTX Turingy okrem Raytracingu zasa ten zvyšok. Takže si fandovia AMD môžu fandiť, že si kúpili o niečo lacnejšiu GPU a že niečo ušetrili kvôli lepšiemu pomeru cena/výkon, ale zasa sa pripravili o väčšiu množinu funkcionalít kvôli čomu ich HW zastará rýchlejšie (a to sa týka aj aktuálnych Radeonov 5700 a 5700XT).
Čo sa týka spolupráce, tak MS spolupracuje s oboma firmami. Tam nemá zmysel niekoho uprednostňovať. API ako také vyvinuli najskôr s NV, ale to je len API. To, ako je to API implementované je už na firmách samotných. Možný problém pre AMD je, že sa možno museli aj pri implementácii nechať dotlačiť MS k riešeniam, ktoré by možno urobili inak, ale zasa si chcú udržať konzolový biznis. Ale to je len teória, ktorá vôbec nemusí byť reálna. Proste NV má v tomto smere väčšiu voľnosť, čo si myslím, že využije. Veď uvidíme.
Skôr bude zaujímavé pozerať sa na to, ako budú fandovia AMD postupne otáčať názory o tom, aký výkon je pre RT použiteľný. Mám taký silný pocit, že zatiaľčo u NV nebola pre nich použiteľná pomaly ani RTX 2080 Ti, tak u AMD s kartami so slabším výkonom v RT, ako je táto súčasná vlajková loď od NV, to bude odrazu niečo iné a nejaké argumenty prečo to tak je si iste nájdu. :-) Každopádne asi ťažko niekto ukecá to, že súčasné NAVI grafiky zastarajú kvôli chýbajúcej funkcionalite skôr, ako ich Turing proťajšky. Ale na to je tiež pre fandov skvelý "argument" - že tie chýbajúce funkcionality vlastne nepotrebujú, takže je všetko OK. :-)
Tolik blbostí v jednom příspěvku tu nebylo snad už od doby co odešel Maudit :)
Video od AMD očividně dost trpí na kompresi, moc bych z něj neusuzoval. Bohužel se rozhodli demo doslova nacpat odrazy a tím působí dost levně.
"Mesh shadery (a Amplification shadery) plus VRS taky navrhla Nvidia s Microsoftem bez AMD (a Turing už je má dávno v hardwaru)"
Pokud vím, tak AMD Vega měla HW podporu pro Primitive Shadery, které toho s Mesh shadery sdílí opravdu hodně. Sice to dopadlo tak, že AMD jejich podporu nikdy nezprovoznilo, ale určitě to značí, že AMD v Mesh shaderech nehrálo druhé housle.
"+ nV rozbehla RT aj na o generačne staršom Pascale. Slape to biedne, ale na vyskúšanie to stačí. (napr, nové Metro, či Quake II RTX)
Tu mohlo AMD tiež aspon dačo skúsiť, kedže tradične mali vela TFLOPS len ich nikdy nevedeli poriadne využiť."
A proč by to dělali? Vždyť z obchodního hlediska by zprovoznění podpory RT AMD jen uškodilo. Vždyť by doslova řekli "Tady máte RT slideshow, pokud chcete něco víc, jděte ke konkurenci".
Na twitteru jsem zase viděl lidi přesvědčený, že Nvidia nemůže překonat RDNA2, "protože nějaká dedukce založená na výkonu Xboxu"...
Myslím, že je lepší teď nespekulovat, když ještě není ani o výkonu GF, ani o Radeonech známé ani ťuk. Zvlášť když mají lidi sklony spekulovat hlavně na základě toho, kdo by si přáli aby vyhrával :D
Byl jsme zvědav co mi odpoví mvladar. Trochu jste mi to pokazil ale nevadí.
Jestliže Microsoft a Nvidia něco upekli ale Microsoft používá technologii od AMD tak je logické následující. Kdyby tohle vedlo k vysmátí majitelů Nvidia karet a k pláči majitelů Amd karet tak musí stejně logicky plakat i majitelé připravovaných MS konzolí.
Můžeme si hrát na velké znalce HW ale Microsoft by takovou super chybu jistě neudělal. Proto nevěřím tomu co mvladar napsal.
"Ona Lisa to tuším předpověděla dobře"
Čo si čakal, že Lisa Su povie na niečo, v čom ich konkurencia predbehla? A to nejde iba o RT, ale aj o podporu ďalších technológií, ktoré NV v Turingoch má a AMD stále nie (a tie už súvisia s možným navyšovaním výkonu). A treba sa na to pozerať aj trochu dopredu. To, že MS s NV predstavili DXR a že NV toto API implementovala do svojich kariet spôsobilo, že sa posledné 2 roky pripravovali rôzne herne engine-y na podporu nového API. Alebo si myslíš, že bez HW, ktorý by to podporoval by sa niečo také robilo? To je ad "zbytečný kus křemíku".
MS neurobil žiadnu chybu. V spolupráci s NVIDIA a AMD vyvinuli a štandardizovali API pre Raytracing. NVIDIA ho na svoje GPU implementovala ako prvá a má výhodu v tom, že už jej terajšie GPU toto API (a nielen to) podporujú. Zatiaľ čo AMD túto výhodu nemá. Tí až teraz implementovali DXR do kariet, ktoré ešte len majú vyjsť. Toto nie sú oddelené technológie. Vždy to bolo tak, že NVIDIA aj AMD si každé API implementovali po svojom. Od toho to API je. A preto mala naprieč rôznymi generáciami jedna z týchto firiem určité výhody. Podľa toho na čo pri implementácii vsadili viac. Na rôznych diskusiách čítam nezmysly o tom, ako je NVIDIA RTX proprietárna technológia alebo ako sa bude používať implementácia Raytracingu od AMD lebo tá má grafiky v konzolách. A pritom ide o implementáciu štandardu v podobe DXR a jediný problém je, že ho ešte nemá implementovaný AMD.
Podľa štatistík má drvivá väčšina ľudí FHD a 2K monitor. Je to tak zhruba pol na pol. A 100Hz monitor? Prosím ťa. Koľko ľudí taký monitor má? Samozrejme pre takých je to iný use case. To nepopieram. Len by si sa mal prestať hrať na to, že sa podľa teba riadi väčšina. To tvoje generalizovanie a suverénne vyhlásenia o tom, že je niečo nepoužiteľne preto, lebo je to nepoužiteľné pre teba, tiež nie je žiadny "super inteligentný nápad".
Problém sú aj tie ostatné funkcionality:
- Variable Rate Shading
- Mesh Shaders
- Sampler Feedback
Ich nepodpora môže byť celkom problém u stávajúcich Radeonov, pretože ide hlavne o výkonové vylepšenia, ktoré Turingom môžu priniesť ďalší výkon navyše. Ale naschvál píšem, že môže. Nerád by som predbiehal a realita o 2 roky môže byť úplne niečo iné.
Pak tedy podle toho co píšete udělali v MS chybu. Měli použít pro nové konzole ne AMD ale Nvidia chipy. Kdyby Microsoft nevyvíjel konzole tak bych s Vámi souhlasil ale takto to postrádá logiku.
Jestli Microsoft opravdu neudělal chybu pak to může být jedině v tom případě, že tyto neimplementované technologie mají jenom připravený interface ale jejich skutečné použití bude možné až za hodně dlouho. Tedy v dalších generacích Xboxů.
Vychádzal som zo Steam Hardware Survey štatistík: Tu sú aktuálne k Februáru 2020:
https://store.steampowered.com/hwsurvey/Steam-HardwareSoftware-Survey-Welcome-to-Steam
Pár mesiacov dozadu som videl prieskum, kde väčšina ludí mala FHD a 2K a z tej väčšiny to bolo skoro pol na pol medzi týmito rozlíšeniami. Už si ale nepamätám, kde to presne bolo. Každopádne štatistiky zo Steamu ukazujú, že monitorov s FHD rozlíšením je až skoro 65%. 2K má okolo 6% a 4K okolo 2%. Zvyšok sú iné rozlíšenia.
EDIT: Tu som ešte našiel ďalšie zaujímavé štatistiky:
https://gs.statcounter.com/screen-resolution-stats/desktop/worldwide
Prečo by mal MS urobiť chybu? Prečo to stále podsúvate týmto smerom? Veď kto bude dodávať HW do konzol, nerozhoduje iba podpora technológií. AMD má výhodu v tom, že dokáže poskytnúť jednak výkonné CPU tak aj výkonné GPU a tiež technológie spojené s vývinom APU, čo konzole využívajú. To im dáva aj výhodu v tom, že toto riešenie dokážu poskytnúť dokopy za menšiu cenu ako by bola kombinácia Intel plus NV. Keby sa malo rozhodovať iba na základe podporovaných technológií, tak by NVIDIA bola v nových konzolách. AMD je dlhodobo za konkurenciou pozadu a to nielen v tomto, ale aj v efektivite. Veď v efektivite NV dokázali dotiahnuť až na rádovo nižšom výrobnom procese. V tomto má zasa výhodu NVIDIA. Nerobte z toho zbytočnosť ako keby na tom nemalo záležať. V PC svete má NV zatiaľ navrch. To ale neznamená, že musí byť v konzolách a keď nie je, tak že to neplatí. BTW Microsoft prezentoval DXR spolu s NVIDIA ak si pamätáte rok a pol dozadu.
No právě, proto mě zarazilo, že píšeš "drvivá väčšina ľudí FHD a 2K monitor. Je to tak zhruba pol na pol" - protože podle Steamu má 2K jen těch 6%. Tak mě zajímalo odkud máš to půl na půl. :)
Tak nějak jsem doufal, že máš statistiku přímo rozlišení pro RTX 2070, páč nemá smysl řešit Steam s jeho armádou notebooků a obstarožního HW. - např. 10% zastoupení 1366 x 768 apod.. :)
To máte pravdu ale jak byste tedy nazval situaci kdy to zařízení které by mohlo být na trhu asi 7 let použijí HW který nepodporuje takové funkce?
Ale zpátky ke kořeni diskuse. Není tady jediný důvod k tomu aby "nVidia GPU vyššieho rangu vysmiaty, vlastníkovi AMD zostali oči pre plač". Buďto MS udělal chybu v použití AMD namísto Nvidie nebo prostě tuto "vysmáté" technologie v Nvidii nikdo 7 let pořádně nevyužije. A jak jsem již psal nemyslím si, že by MS takovou chybu udělal.