Hlavní navigace

Názor k článku DirectX 12 Ultimate: Přichází nová generace herní grafiky. Co přináší a jaká GPU ji umí? od Bedrich - Microsoft na Mixeru uvedl prezentaci o DX12 Ultimate,...

  • 20. 3. 2020 23:40

    Bedrich (neregistrovaný)

    Microsoft na Mixeru uvedl prezentaci o DX12 Ultimate, včetně prezentací Nvidie (v prvním videu) a AMD (ve třetím). Bohužel to ale pro fanoušky AMD nejsou dobré zprávy - to AMD demo vypadá naprosto příšerně. Kvalita je opravdu hrozná, celé je to uplně vyblité, plné šumu. Dokonce mluví o cachování stínů (což znamená, že je mají problém počítat v každém framu).

    Viz zde (čas 6:00): https://mixer.com/DirectX?vod=_FR0z1IhEEOZ0vK5pQwgvw

    Teď to srovnejte například s RTX live demem Sol:
    https://www.youtube.com/watch?v=pNmhJx8yPLk
    https://www.youtube.com/watch?v=b2WOjo0C-xE

    Neskutečný rozdíl. Můj odhad je, že AMD slepilo raytracing do RDNA2 narychlo a první generace bude mít raytracingový výkon sotva RTX 2060-2070. V přístí generaci (RDNA3?) pak dorovná RTX 2080-2080Ti.

    AMD je taky v nezáviděníhodné situaci. Nvidia navrhla DXR 1.0 s Microsoftem zcela bez AMD, Vulkan rozšíření s Khronosem to samé (těch teď většinu Khronos převzal do standardu). Mesh shadery (a Amplification shadery) plus VRS taky navrhla Nvidia s Microsoftem bez AMD (a Turing už je má dávno v hardwaru). Až teď na DXR 1.1 se AMD trochu podílí, opět pod taktovkou Nvidie a Microsoftu. Díky tomu se budou muset přizpůsobit, zatímco Nvidie má hardware navržený přímo na to API a velký náskok v implementaci a výkonu (proto byli schopní vydat beta drivery s plnou podporou pro Vulkan raytracing i DXR 1.1 okamžitě).