Blokování reklamy je ožehavé téma. Weby stále nepřišly na efektivní zdroj příjmů, takže se běžně drží formátů, které ovšem nejsou příliš populární. Blokování reklam už roky obstarávají různé doplňky pro prohlížeče, na mobilech je situace složitější, protože tam např. Chrome doplňky nepodporuje. Z hlediska globálního mělo největší význam letošní odstartování blokování reklam ve Chromu, nejpoužívanějším prohlížeči na světě. Nejde ovšem o plošné blokování, Google jde proti otravným reklamám. Jiné prohlížeče nabízí v základní výbavě nástroj, jenž blokuje většinu reklam. Nikdo se zatím neodvážil takovou funkci ve výchozím nastavení zapnout, takže se jedná o volitelné záležitosti. Blokování podporují Opera nebo Firefox, v jehož případě Mozilla funkci propaguje jako nástroj na ochranu soukromí, jenž zabraňuje sledování. Microsoft kdysi naznačoval, že blokování reklam by mohlo být dostupné také v Edgi. Po uvedení podpory pro doplňky prohlížeč na počítačích ostatně takovou funkcí být vybaven může.
Edge + Adblock Plus
Loni na podzim Microsoft i přes dřívější popírání vydal Edge pro iOS a Android. Protože se jedná o malého hráče, zkouší být agresivnější. V poslední verzi Edge pro Android se totiž objevil integrovaný blokátor reklam. Je výchozím stavu opět vypnutý, můžete ho ale využít. Pak bude propouštět jen tzv. akceptovatelné (málo rušivé) reklamy, i když nástroj další předvolbou můžete donutit, aby blokoval všechny reklamy.
Edge na mobilech doplňky nepodporuje, Microsoft nicméně do verze pro Android jednoduše integroval Adblock Plus, místo aby (zbytečně) vymýšlel vlastní řešení. Tím pádem získává náskok např. před Chromem. Edge pro Android nedávno překročil hranici pěti milionů stažení, jak upozornil MSPoweruser – připomínám, že tento prohlížeč je stále oficiálně betaverze.
Otázka zní, jestli podobný krok firma předvede také na počítačích s Windows 10.