Odpovídáte na názor k článku Potvrzeno. Microsoft postaví nový Edge na Chromiu. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Ano, nemusí být otevřené. Že je to tvrdě požadováno, jsem netvrdil, jenom že je to tlak na to, aby to výrobce dělal. Protože ten uzavřený modul není na Linuxu zdaleka bezproblémový a zdaleka to nefunguje tak snadno jako na Windows (což je právě můj problém s tím modelem). Když máte binární GPU ovladač (teda typicky Nvidia), tak máte problém s aktualizacemi jádra, kdy se někdy stane, že to přestane fungovat. Nebo jste zaseklí na konkrétní verzi Xorg a když ji distro chce aktualizovat, tak nemůžete. A/nebo chcete instalovat binární ovladač na nové distro, jenže to má novější Xorg a binárka ho ještě neumí. V přípaě, že GPU dostane konec supportu, tak už ani umět nebude. Oproti tomu na Windows vám kvůli tomu celkem stabilnímu rozhraní funguje i dost starý ovladač s novějším systémem. Třeba Sandy Bridge pod W10 a podobně. (Nemusí se to taky vždyck instalovat ručně, hodně věcí ho má ve Windows update, plus zase starší ovladače mívaly ovladač na instalačním disku/instalaci Windows a taky se instalovaly automaticky). Každopádně i když dojde na ruční instalaci, tak považuju za výhodu, když stačí najít a doinstalovat ovladač, než podobná situace v Linuxu, kdy mám novou periférii a nefunguje out of the box a řešení je novější jádro. Což je vždy větší zásah do systému.
V Androidu/ARM Linuxu je typicky problém, že buď máte binárky, nebo vás vendor "podporuje" forkem/patchesetem jádra. Ty ovladače nejsou ve vanilla jádře, takže update OS dostáváte se zpožděním, podle toho, jak to vendor zvládá, a často je to jen pár nových verzí (rok-dva podpory max), než se na to firma vykašle. To je to, čemu se říká "ARM džungle"... Teoreticky máte kód a můžete se ho pokusit dostat do upstreamu sami - pokud jste dost schopný programátor. Jenže to jsme zase tam u toho "dobrá zpráva u open source, že když něco nefunguje, můžeš si to opravit sám; špatná zpráva je, že když něco nefunguje, musíš si to opravit sám". Jinak také to začleňování ovladačů do upstream jádra může být bariéra zpomalující jejich vývoj/přidávání funkcí, což u takových kolosů jako GPU ovladače může být významný faktor. Rozdělení velkých systémů na oddělené komponenty je ostatně Unixová filozofie, žejo, a tady by myslím zrovna ten princip hodně dával smysl.
TL;DR
Jako všechno ani Linux/open source nebo v tomhle případě ten zvolený režim ovladačů přece nemůže být ideální a nejlepší ve všem a nemít svoje úskalí/chyby, no... na tom snad není nic divného nebo výbušného. Kromě toho jsem taky napsal, že je to můj názor/preference, ne nějaké objektivní akademické/profesionální/vědecké hodnocení architektur operačních systémů :). Já to neříkám jako autoritativní věc, jenom říkám, že se mi to moc nelíbí a považuju za šikovnější tu politiku ve Windows.