Microsoft v rámci projektu Games for WindowsEN představil několik vylepšení, jež zlodějíčkům značně ztíží práci. Poctiví uživatelé se jistě v tomto okamžiku zaleknou, jaké ochrany nebo lépe řečeno útrapy to v Redmondu zase vymysleli, nicméně novinky překvapivě majitelům „originálek“ život ulehčí.
Ze všemožných ochran proti kopírování se stane naprostý opak: Hráči mohou mít kopií, kolik chtějí a distributoři budou dokonce první, kdo nový titul umístí na BitTorrent sítě. Ochrana se totiž zaměří na samotnou licenci hry.
V praxi taková protekce má fungovat tak, že se hráč jednoduše přihlásí (přes internet) na svůj účet, vzdálený server ověří vlastnictví licence a obratem odešle autentizační kód, čímž se hra aktivuje. Údajně až polovina zisků se rozplyne ve vzduchoprázdnu při úniku herního titulu před datem vydání. Tomu předejde tzv. Zero-day ochrana – I když hráč vlastní předčasně prodanou kopii nebo si ji prostě někde stáhl (ať už vlastní právoplatnou licenci nebo ne), před oficiálním datem vypuštění vzdálený server dešifrovací klíč neodešle a hra zůstane jen nesmyslnou změtí jedniček a nul, což pomůže k zvýšení prodejů v prvních dnech.
Provázanost s online serverem umožní kromě licencí přenést do oblaků (cloud computing) rovněž uložené pozice a herní profily. Hráč si na jednom počítači uloží aktuální stav a později pokračuje na libovolném dalším stroji.
Microsoft se jednoznačně inspiroval herním distribučním systémem zvaným SteamEN. Dokonce jej sami považují za perspektivní a prospěšný pro Windows jako herní platformu. Nový Games for Windows bude spolu s Games for Windows LiveEN mnohem hlouběji provázán s připravovanou sedmou variací na operační systém Windows.
Zdroj: Ars Technica