Jedna z populárnějších sociálních sítí, kde soutěžíte o počet návštěv jednoho místa, nebo o to, z kolika exotických lokací se ohlásíte, oznámila partnerství. Ten si licencoval databázi lokací od Foursquare, přičemž získaná data plánuje využít také ve Windows nebo Windows Phone. Případně i v dalších produktech, kde se budou hodit. Další logickou volbou bude integrace s Bingem, jenž pohání vyhledávání v systémech od Microsoftu. Chytrá zařízení budou moct doporučovat místa, kam zajít.
Tip: Foursquare expanduje na tablety. Jako první navštěvuje Windows 8
Což sice třeba Windows Phone už uměl, ale objemnější databáze bude v tomto případě jedině ku prospěchu. Navíc by se tím pádem mohli dočkat třeba i obyvatelé té malé země v srdci Evropy – u nás funkce Local Scout nefunguje, zatímco Foursquare ano. Doufejme tedy, že Microsoft s licencí naloží co možná nejlépe. Uvedené partnerství není jediným strategickým krokem, který Redmondští podnikli. Současně do služby investovali 15 milionů dolarů. Na konci roku Foursquare získalo investice ve výši 35 milionů.
O obchodu s databází lokací bohužel mnoho dalšího nevíme. Netušíme, na jak dlouhou dobu se sopečnosti dohodly. Obchod minimálně není exkluzívní, k datům mají nadále přístup i jiné firmy. Microsoft má avšak výhodu v hlubším přístupu, získá tak další kontext k informacím. Údaje o návycích uživatelů budoucnu v důsledku neocenitelné.
Zdroj: The Foursquare Blog | WSJ | TechCrunch