Microsoft je v USA lépe vnímanou značkou spotřební elektroniky než Apple

10. 1. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Apple vydělává spoustu peněz, vysoké marže na produktech ho vynesly málem do nebes. Loni prodal aplikace za 10 miliard dolarů, a i když si z těchto peněz nechal jen část, konkrétně 30 %, tak i na zprostředkování aplikací se obohatil slušně. Tentokrát ale prohrál. Forrester Research provedl výzkum značek spotřební elektroniky a v srpnu vyzpovídal více než 4 500 Američanů. Minimálně tato část zámořských obyvatel vnímá lépe Microsoft než Apple.

Nakousnuté jablko skončilo na stále krásném druhém místě, ale vzhledem k všeobecné nepopularitě Osmiček je výsledek překvapivý také pro Forrester Research. Popularitu Microsoft ale zřejmě zdvihly oznámené změny. Na cestě byla Windows 8.1, která vyšla vstříc uživatelům desktopu, Ballmer se rozhodl odejít do důchodu a firma se začala transformovat ve zcela jinak fungující subjekt, než jakým byla do te doby. Jeden Microsoft se setkal s úspěchem.

 

Apple naopak v poslední době nemálo uživatelů otrávil omalovánkami v iOS 7, kterými se pravděpodobně inspiroval u Metra. Jeho oblíbenost nezvedly ani nové iPhony, které příliš neinovují. Ještě před rokem by ale podobný výzkum zřejmě dopadl jinak. Na třetím místě se v žebříčku umístilo Sony a pod ním Samsung. Ve třech kategoriích ze čtyř byli Apple i Samsung bodově ohodnoceni stejně jako Microsoft.

bitcoin_skoleni

Ten ale soupeře předčil tím, že ho účastníci označili jako nezbytnou firmu. Svět bez Samsungu nebo Applu by si představit dokázali spíše. Redmondský gigant je naproti tomu tak všudypřítomný, že se bez něj neobejdeme. Taková je aspoň představa. Navíc vítězí u širší skupiny lidí, zatímco zbylé dvě firmy si vedou dobře hlavně u mladších lidí ve věku od 25 do 33 let.

Zdroj: Computerworld